امور زیربناییراه و ساختمان

شاهد سوانح بزرگ تری بودیم که به استیضاح ختم نشد/ برای مدیریت سفرهای نوروزی به حضور وزیر نیاز داریم

نایب رییس فراکسیون زنان با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی گزینه آخر برای رفع مشکلات است، گفت: در کشورمان شاهد سوانح بزرگ تری از سانحه قطار مشهد بودیم که به استیضاح ختم نشد .

طیبه سیاوشی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه باید روند استیضاح وزرا در مجلس اصلاح و بازنگری شود، گفت: معتقد هستم استیضاح وزیران گزینه و راهکار آخر برای رفع مشکلات است و زمانی باید استیضاح مطرح شود که نمایندگان از تذاکرات و طرح سوالات قانع نشده باشند.

وی با اشاره به سانحه قطار مشهد در ایستگاه سمنان، گفت: موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی پس از سانحه قطار مطرح شد اما شاهد سوانح عمیق تر و بزرگ تر از قطار مشهد بودیم که به استیضاح مسئولان ختم نشد.

نایب رییس فراکسیون زنان با بیان اینکه استیضاح وزیر راه وشهرسازی راهکار رفع مشکلات این وزارتخانه نیست، ادامه داد: سانحه قطار مشهد نتیجه خطای فنی نبوده و خطای انسانی در وقوع این حادثه محرز شد و پس از آن هم شاهد استعفای مدیرعامل شرکت راه آهن بودیم که یکی از کارآمدترین مدیران دولت محسوب می شد.

وی افزود:علی رغم اینکه سانحه قطار مشهد اشتباه مستقیم مدیرعامل شرکت راه آهن نبود وی با پذیرش مسئولیت اجتماعی از سمت خود استعفا داد که این اقدام از سوی مسئولان بی سابقه بوده است.

سیاوشی با تاکید بر اینکه نباید وزیر راه و شهرسازی را مسئول سانحه ریلی اخیر بدانیم، اظهار داشت: در حالی که یک کمتر از سه ماه تا پایان عمر دولت باقی مانده، استیضاخ وزرا منطقی نیست.

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر راه وشهرسازی می تواند مدیریت سفرهای نوروزی را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: برای ایجاد هماهنگی و نظارت بر انجام سفرهای نورزوی به حضور وزیر راه و شهرسازی نیاز داریم.

وی ادامه داد: امیدوارم یکشنبه آینده نمایندگان مجلس رای به ادامه کار وزیر راه و شهرسازی در عمرانی ترین دستگاه کشور بدهند تا جابه جایی میلیونی مسافران در ایام نوروز بدون مدیریت انجام نشود.

نایب رییس فراکسیون زنان با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در چهار سال گذشته گفت: جلوگیری از گسترش کلان شهرها و توجه به معضل حاشیه نشینی و بافت فرسوده در اولویت سیاست های وزارت راه و شهرسازی قرار داشته که اقداماتی هم در این زمینه به اجرا رسیده است.

سیاوشی با اشاره به اقدامات وزارت راه وشهرسازی در ساماندهی مسکن مهر گفت: متاسفانه مسکن مهر عامل گرفتاری این دولت بوده و مشکلاتی را هم برای دولت های بعدی ایجاد خواهد کرد. البته خوشبختانه در دولت یازدهم بخش عمده ای از مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شد.

وی درباره دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل گفت: عملکرد دولت در بخش نوسازی ناوگان هوایی که یکی از مهم ترین دغدغه های این بخش بود، قابل تحسین است .

سیاوشی ادامه داد: شاهد اقدامات قابل توجهی در بخش زیرساخت ها در دورانی که دولت در تنگنای مالی قراردارد بودیم که امیدواریم این رویکرد ادامه پیدا کند.     


منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا