امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مرغداران همچنان ضرر می دهند

 

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: صنعت مرغداری از یک سال و نیم گذشته تاکنون همواره در معرض ضرر و زیان بوده و متاسفانه این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد یوسفی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: نرخ نهاده های تولید اعم از جوجه یکروزه ودان در طول این مدت همیشه برمدار افزایش ولی قیمت مرغ در بازار ثابت بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: دولت قیمت مرغ را سه سال پیش به ازای هرکیلوگرم هفت هزار و ۶۰۰ تومان تعیین و همچنان این نرخ بدون تغییر باقی مانده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در خصوص اینکه گفته می شود «نرخ ارز عامل گرانی نهاده های دام و طیور در کشور است»، تصریح کرد: تمامی نهاده های در حال توزیع با قیمت ارز سه هزار و ۸۰۰ تومان وارد شده است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه فرصت طلبان افزایش نرخ ارز را بهانه ای برای سودجویی بیشتر خود مدنظر قرار داده اند.

یوسفی اضافه کرد: قیمت های جهانی نهاده های دام و طیور ۲۰ تا ۲۵ درصد گران شده که بدون شک این تغییرات بر بازار داخلی نیز اثرگذار خواهد بود.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی گفت: قیمت مرغ زنده امروز به ازای هر کیلو در درب مرغداری ها چهار هزار و ۵۰۰ تومان، مرغ آماده طبخ در عمده فروشی ها پنج هزار و ۷۰۰ تومان، در غرف سطح شهر، میادین میوه و تره بار و خرده فروشی ها شش هزار و ۴۵۰ تومان است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور افزود: میزان تولید مرغ در کشور بسیار بالا و در عوض قدرت خرید مصرف کنندگان به شدت کاهش یافته است.

وی یادآورشد: هم اکنون مرغداران با توجه به رشد هزینه های تولید و پائین بودن قیمت مرغ در بازار زیان یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار تومانی را به ازای هرکیلوگرم تحمل می کنند که ادامه این روند به هیچ وجه به صرف و صلاح مملکت نخواهد بود.

به گزارش آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا