امور زیربناییراه و ساختمان

نمایندگان مجلس به حضور آخوندی رای موافق می‌دهند/ اقدامات موثر در حوزه حمل‌ونقل باید ادامه یابد

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد نمایندگان روز آینده به استیضاح وزیر راه و شهرسازی رای موافق بدهند گفت: در طول چهار سال گذشته در حوزه حمل و نقل اقدامات موثری انجام شده که این روند با حضور آقای آخوندی باید ادامه یابد.

حسن حسینی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه استیضاح وزرا حق نمایندگان مجلس است و مسئولان در قبال عملکرد خود باید به مجلس پاسخگو باشند گفت: هرچند قانون اجازه استیضاح را به نمایندگان دادند اما با توجه به اینکه به پایان عمر دولت نزدیک هستیم استیضاح وزیر راه و شهرسازی مصلحت نیست.

همچنین بخوانید

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه بعید می‌دانم نمایندگان مجلس روز آینده به استیضاح آقای آخوندی رای موافق بدهند گفت: در حالی که تا شروع سفرهای نوروزی یک ماه باقی مانده است و وزارت راه و شهرسازی به صورت مستقیم مدیریت انجام سفرهای نوروزی را برعهده دارد استیضاح به صلاح نیست.

وی ادامه داد: به دلیل کاهش درآمدهای دولت ناشی از کاهش قیمت جهانی نفت عملکرد تمام وزارتخانه‌ها تحت تاثیر ازاین موضوع قرار گرفته و وزارت راه و شهرسازی که عمرانی‌ترین نهاد کشور است بودجه قابل توجهی برای انجام پروژه‌های عمرانی در اختیار نداشته است.

حسینی با بیان اینکه دولت نتوانست اعتبارات تصویب شده را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد گفت: با وجود تمام این مشکلات اقدامات وزارت راه و شهرسازی در چهار سال گذشته قابل توجه بوده و آقای آخوندی کارنامه مثبتی در حوزه زیرساخت‌ها دارد.

وی تاکید کرد: اما متاسفانه عملکرد این وزارتخانه در طول چهار سال گذشته کمتر دیده شد اما این عملکرد قابل دفاع است و امیدواریم آقای آخوندی برای نقاط ضعف این وزارتخانه هم پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای داشته باشند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ادغام نادرست دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری در دولت قبل گفت: معتقدم مهم‌ترین مشکل وزارت راه و شهرسازی ادغام این دو وزارتخانه است.

حسینی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی در واقع باید دو وزارتخانه عریض و طویل را با مسئولیت‌های متعدد مدیریت کند گفت: با تفکیک این دو وزارتخانه بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: معتقدم مهم‌ترین مطالبه نمایندگان مجلس روزآینده در صحن علنی مجلس از وزیر راه و شهرسازی درباره حوزه مسکن است.

حسینی افزود: به واسطه رکود مسکن بخشی از اقتصاد هم در رکود به سر می‌برد که هرچه زودتر باید دولت برای رونق این حوزه اقدام کند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در چهار سال گذشته اقدامات موثری در حوزه راه و ترابری انجام شده است گفت: این اقدامات در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای، هوایی و در بنادر کشور نباید نیمه‌تمام بماند و وزیر راه و شهرسازی در این حوزه‌ها باید اقدامات خود را ادامه دهد.


منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا