صنعتصنعت، معدن، تجارت

۳۰ درصد قطعات خودرو از پلاستیک است

نائب رئیس انجمن پلاستیک و پلیمر ایران گفت: در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ درصد قطعات یک خودرو از پلاستیک تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید صبوری در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: پلاستیک در خودروهای نسل جدید بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد چون دارای وزن کمتر و همینطور از مقاومت بالاتری برخوردارند.

 

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: پلاستیک های مهندسی که در صنعت خودرو و قطعه سازی استفاده می شود از مواد پلیمری خاصی تشکیل شده است.

نائب رئیس انجمن پلاستیک و پلیمر ایران گفت: میزان قطعات پلاستیکی مورد مصرف در خودروها به دلیل دوام و کم بودن وزن هر روز در حال افزایش است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد قطعات پلاستیکی مورد نیاز صنعت خودرو در داخل تولید و تنها ۲۰ درصد از خارج وارد کشور می‌شود.

صبوری ضمن اشاره به این جمله که استفاده از قطعات پلاستیکی در تولید خودرو طی دهه‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، اظهارداشت: بهره گیری از این قطعات در صنعت خودرو به سبب ویژگی خاص مواد پلیمری ضمن کاهش وزن خودرو در کم شدگی مصرف سوخت وسائط نقلیه نیز بسیار موثر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روزانه شش هزار خودرو در داخل تولید می شود، یادآورشد: هم اکنون ۱۶ میلیون خودروی ایرانی و زیر دو میلیون خودروی خارجی در جاده ها کشور تردد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا