انرژی

عقب ماندگی شدید در انرژی های نو

 

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: انرژی های تجدیدپذیر در کشورهای مختلف دنیا از روند رو به رشدی برخوردار بوده ولی متاسفانه این حوزه در ایران از عقب ماندگی های شدیدی رنج می برد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هدایت الله خادمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر امروز در ایران به حد واندازه ای نیست که بتواند نیاز کشور را تامین کند.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه در ایران به دلیل وجود ظرفیت‌های بالای انرژی‌های تجدیدپذیر زمینه مناسبی برای گسترش فعالیت‌های مربوط به این نوع انرژی‌ها در کشور وجود دارد.

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به سرعت رشد این نوع انرژی‌ها و همینطور چالش های پیشرو در برنامه پنج ساله ششم توسعه تاکید شده است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا ایران به رغم برخورداری از توان بالا در زمینه انرژی های تجدید پذیر توفیقات چندانی در حوزه مدنظر ندارد، افزود: مدیریت ناکارآمد، فساد، نبود اراده و عزم جدی از جمله عوامل موثر عدم توسعه یافتگی در این بخش است.

خادمی اظهارداشت: کشورهای بسیار زیادی همانند آلمان، هلند و غیره بخش اعظمی از انرژی خود را از طریق خورشید، باد، زمین گرمایی وغیره تامین می کند.

وی در ادامه یادآورشد: کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی از ظرفیت های متعددی در حوزه تولید انرژی های تجدیدپذیر برخوردار است بنابراین برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها در مملکت باید به نحوی باشد که این نوع انرژی ها در جامعه گسترش روز افزون پیدا کند.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «غلامرضا عزتی مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۸۵ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا