امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خروجی آب کارون از سد گتوند عمدا کاهش یافت/ افزایش شوری آب در مارد

اهواز – نائب رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: میزان شوری آب در ایستگاه مارد که وظیفه تامین آب صنعت و کشاورزی آبادان و خرمشهر را به عهده دارد به هشت هزار میکروموس رسیده است.

حکیم خنیفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و بررسی کارشناسان مستقل، منابع آب کافی در حوضه کارون و دز به ویژه در کارون برای کشت تابستانه موجود است و هیچ توجیهی برای ممنوعیت کشت تابستانه در حوضه کارون وجود ندارد؛ البته شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی ظرف چند روز آینده نظر قطعی را در این خصوص صادر می کند.

وی با اشاره به اینکه خروجی آب کارون از سد گتوند به عمد کاهش یافته است، گفت: سازمان آب و برق به قصد منصرف کردن کشاورزان از کشت تابستانه اقدام به پائین آوردن شدید خروجی آب کارون کرده است که این موضوع باعث بروز خسارت به کشاورزانی که کشت های دائمی دارند می شود و از سویی آب شرب روستاها را هم با مشکلاتی روبرو می کند.

همچنین بخوانید

خنیفری ادامه داد: همچنین این موضوع خسارت جبران ناپذیری به مزارع نیشکر در حوضه کارون و دز وارد کرده که در صورت تدام این وضع، شرکت های نیشکری دچار خسارت غیرقابل جبران شده و اشتغال و معیشت هزاران کارگر شرکت های نیشکر که از سرمایه های ارزشمند بخش کشاورزی خوزستان هستند با خطر جدی روبرو خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا