صنعتصنعت، معدن، تجارت

کالاهای تولید ایران نسبت به روسیه کیفیت بهتری دارند

نماینده جمهوری داغستان در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان تهران عنوان کرد:

نماینده جمهوری داغستان در سفارت روسیه در ایران با بیان اینکه روسیه بازار بزرگی برای فروش کالاهای ایرانی است تصریح کرد:تولیدات ایرانی به دلیل آب و هوا کیفیت بالاتری نسبت به تولیدات روسیه دارد اما متاسفانه تولیدکنندگان ایرانی نمی توانند مثل ترک ها کالای خود را با شرایط خوبی ارائه دهند و با توجه به اینکه کالای ایرانی ظرفیت رقابتی بالایی دارد برای هرکمکی آماده همکاری هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از استانداری تهران، نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان تهران جهت نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در روسیه صبح امروز (سه شنبه ۸ خردادماه) با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران،مدیرکل امور اقتصادی استانداری، نماینده ویژه جمهوری داغستان در سفارت روسیه و جمعی از تجار بخش کشاورزی و صنعتی استان تهران برگزار شد.

“امین علی اف “نماینده ویژه جمهوری داغستان در سفارت روسیه در ایران در این نشست گفت: با وجود شرایطی که از تهدید آمریکا نسبت به ایران و روسیه ایجاد می شود اما با عنایت خداوند شرایط برگزاری چنین جلساتی برای ایران و روسیه فراهم می شود.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه مسئولان و مقامات بلند پایه دو کشور ایران و روسیه تلاش می کنند شرایطی فراهم شود تا همکاری های بیشتری داشته باشیم افزود: متاسفانه تجار ومقامات اقتصادی روسیه و ایران به دنبال تصمیمات پیشین سران دو کشور که قبلا اعمال شده ،دیرهنگام تصمیم می گیرند.

علی اف ادامه داد: ایران و داغستان سوابق مشابه تاریخی دارند ،هیچ جای کشور روسیه منطقه ای نیست که همچون داغستان آثار قدیمی داشته باشد و مردم این منطقه از نظر تاریخی و فرهنگی خواهان مناسبات با ایران هستند.

به گفته وی:داغستان به دلیل داشتن راه های زمینی ،راه آهن و بندر ماخاچ کالا سکوی پرتاب روسیه است بندر ماخاچ کالا دارای ریل راه آهن مستقیم است و این نشان می دهد بار کلیه کانتینرها که از انزلی واردمی شود خود بندر قابل حمل است.

نماینده جمهوری داغستان بابیان اینکه روابط ایران و روسیه از طریق داغستان در زمینه صنعت گردشگری و تجارت اقتصادی قابلیت توسعه دارد گفت: همه این امکانات به ما این نوید را می دهد که ارتباطات خود را گسترش دهیم و دولت داغستان تلاش گسترده ای برای برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران خواهد داشت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا