امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

قیمت گوشت قرمز در مسیر کاهش

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قیمت گوشت قرمز در هفته جاری با توجه به اقدامات صورت گرفته به ازای هر کیلوگرم یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی اصغر ملکی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر نرخ هر کیلو گوشت شقه گوسفندی بدون دنبه ۵۳ هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه می شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که حضرتعالی افزایش قیمت گوشت قرمز به ویژه در ماه مبارک رمضان را ناشی از چه عواملی می دانید، اظهارداشت: خروج دام بصورت مجاز و غیر مجاز و نوسان نرخ ارز از جمله دلائل افزایش این کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور بوده است.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: متاسفانه افراد سودجو و فرصت طلب دام های زنده را بصورت غیر مجاز از کشور خارج و به قیمت های بالاتر از بازار داخلی در کشورهای حاشیه خلیج فارس از قبیل امارات، قطر، عمان و غیره عرضه می کنند.

وی افزود: بازار فروش مناسب دام زنده در کشورهای همجوار موجب خروج بی رویه دام از مرزها، خالی شدن میادین داخلی و به تبع گرانی قیمت گوشت در جامعه می شود.

ملکی تصریح کرد: خوشبختانه صادرات دام زنده برای تنظیم بازار گوشت و جلوگیری از افزایش نوسانات در بازار محصولات پروتئینی با رایزنی های صورت گرفته با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام ممنوع اعلام شده است.

وی در ادامه اظهارداشت: جدا از ممنوعیت صدور مجوز برای صادرات تصمیم های بسیار خوبی برای جلوگیری از قاچاق و صادرات غیرقانونی دام زنده نیز در کشور گرفته شده است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا