امور زیربناییراه و ساختمان

دولت کنترلی بر بازار مسکن ندارد

یک کارشناس بازار مسکن گفت: دولت کنترل چندان موثری بر بازار مسکن ندارد چرا که بیش از ۹۵ درصد عرضه مسکن بوسیله مردم انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی سلطان محمدی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: جدا از این دولت در رونق و رکود و همینطور افزایش و کاهش مسکن درکوتاه مدت چندان نقش آفرین نیست ولی در دراز مدت وسیاست گذاری های عمومی می تواند این مسیر را به درجاتی در جهت مورد نظر خود هدایت کند.

وی در ادامه اظهارداشت: ایجاد رونق در بازارمسکن امروز بدون افزایش قیمت امکان پذیر نیست چرا که رونق زمانی در بخش مسکن حاصل می شود که سرمایه گذاران و سازندگان به این نتیجه برسند که بازار مسکن سود آور است در غیر اینصورت وارد این حوزه نخواهند شد.

همچنین بخوانید

این کارشناس بازار مسکن گفت: رونق مسکن رابطه معنی داری با رشد قیمت در این حوزه دارد به عبارتی رونق بدون افزایش قیمت ها در بازار فعلی مسکن تنها در حد یک شعار و آرزوست.

وی همچنین افزود: بطور مسلم همیشه رونق مسکن با افزایش قیمت این کالا در ارتباط بوده یعنی در هیچ دوره‌ای نبوده که رونق بخش مسکن و همینطور افزایش حجم معاملات و در عین حال ساخت‌وسازها در جامعه بدون گرانی قیمت خانه اتفاق افتاده باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا