امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

واگذاری دانش تولید ۱۹رقم بذر جدید غلات و حبوبات دیم به بخش‌خصوصی

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تاکنون دانش فنی تولید ۱۹ رقم بذر جدید غلات و حبوبات دیم، به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،  اسکندر زند در نشست بررسی برنامه «برون سپاری وظایف غیر حاکمیتی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور»، اظهار داشت: برنامه «برون سپاری وظایف پژوهشی و فناوری موسسه تحقیقات کشاورزی دیم تا افق ۱۴۰۴»، با برنامه ریزی منسجم و زمان بندی شده و ارائه مدل در زمینه های تحقیقاتی موسسه، دارای اهمیت بسیاری است.

وی بر سیاست شفاف سازی و ارائه برنامه زمان بندی شده موسسه تحقیقات دیم درخصوص حمایت از شکل گیری شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

همچنین بخوانید

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان ساخت: بعضی از برون سپاری ها در زمینه کشاورزی دیم در دست اقدام بوده و با توجه به سود آوری و جذابیت آن برای بخش خصوصی سعی در برون سپاری آن است.

وی افزود:همچنین نظارت دولت در حوزه تولید باید موجب کاهش هزینه های تولید شود و این موضوع مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به این که فروش لاین های امید بخش برای بخش خصوصی دارای جذابیت فراوان است، گفت: تاکنون از میان ۵۴ رقم جدید بذر دیم که از سوی محققان موسسه تحقیقات کشاورز دیم برای کشت در دیم‌زارها معرفی گردیده، دانش فنی تولید ۱۹ رقم بذر جدید غلات و حبوبات دیم به بخش خصوصی واگذار شده است.

در ادامه رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم نیز در گزارش خود ضمن اشاره به استقبال از برون سپاری وظایف غیرحاکمیتی موسسه بیان داشت: برون سپاری وظایف غیر حاکمیتی و حمایت از شکل گیری بخش غیر دولتی متناظر، راهی برای توانمندسازی موسسه با توجه به محدودیت در منابع انسانی و امکانات میباشد که این امر با عدم نگاه توسعه گری در ساختارها و امکانات توام می باشد.

گلکاری افزود: در سال های گذشته موسسه تحقیقات کشاورزی دیم در واگذاری ارقام دیم در کشور پیشرو بوده است همچنین تعاملات خوبی با بخش صنعت برای فعالیت های پژوهشی مشترک داشته و پیشنهادهای جدیدی برای فروش لاین امید بخش به بخش خصوصی داشته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا