امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رشد تولید و کاهش مصرف عامل ارزانی مرغ

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: افزایش بسیار بالای تولید و پائین بودن میزان تقاضای مصرف گوشت مرغ از ابتدای سال جاری تاکنون موجب افت قیمت این کالا در جامعه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی یوسف خانی در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: این کاهش قیمت مرغ به هیچ وجه خوشایند تولید کنندگان داخلی نیست.

وی همچنین اظهارداشت: قیمت تمام شده تولید مرغ در حال حاضر به ازای هر کیلو با توجه به افزایش قیمت نهاده ها دستکم پنج هزار و ۲۰۰ تومان است.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: این در حالیکه فروش مرغ در درب مرغداری جهت کشتار به ازای هر کیلو امروز چهار هزار و ۳۰۰ تومان قیمت گذاری می شود.

وی ضمن اشاره به کاهش بیش از ۵۰ درصدی تقاضا برای مصرف مرغ در دو ماهه اخیر افزود: مرغداران در شرایط فعلی ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان به ازای هرکیلو گوشت مرغ زیان می دهند.

یوسف خانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به بحث افزایش قیمت تخم مرغ تولید داخلی به ازای هر شانه ۱۶ هزار تومان یادآورشد: عدم توزیع تخم مرغ وارداتی در سطح مراکز عرضه و واحدهای فروشگاهی از جمله عوامل رشد قیمت این کالا بوده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا