امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سهمیه آب استان کرمانشاه از طرح گرمسیری افزایش یافت

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: سهمیه تخصیصی آب استان کرمانشاه در طرح گرمسیری افزایش یافته است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ اسدالله رازانی امروز شنبه در نشست کارگروه آب، خاک و کشاورزی اظهار داشت:  طرح گرمسیری بزرگ‌ترین طرح در دست اجرای استان در حوزه آب و کشاورزی است که مدیریت ارشد استان از همان ابتدا با جدیت روند اجرایی این طرح را دنبال کرده است.

استاندار کرمانشاه افزود: مدیریت ارشد استان نظرات کارشناسی را در زمینه ارتقای میزان آب تخصیص یافته به کرمانشاه در قالب طرح گرمسیری به وزارت نیرو ارائه کرد و طی این مدت رایزنی‌ها و ‍پیگیری های بسیاری انجام داد که خوشبختانه بسیار موفقیت آمیز بود و در سهمیه نهایی آب تخصیص یافته به استان تغییراتی ایجاد شد.

همچنین بخوانید

رازانی افزود: بر این اساس با اجرای طرح گرمسیری حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می‌گیرد که ۵۵ درصد از آن سهم کرمانشاه است.  با این حجم عظیم از آب شاهد تحول عظیمی در حوزه کشاورزی شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین خواهیم بود. همچنین امکان ایجاد صنایع عظیم و آب بر در استان فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدیریت ارشد استان در حال انجام برنامه ریزی‌های لازم برای تدوین یک نظام بهره برداری مناسب به منظور استفاده بهینه از منابع آبی تخصیص یافته است. در این فرایند نیز در تلاش هستیم از تجربه مجموعه ها و افراد موفق در این عرصه نیز استفاده می کنیم و در این راستا دیدارهایی نیز در حال انجام است.


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا