امور زیربناییراه و ساختمان

اجرای برخی خواسته‌های رانندگان موافقت مجلس را می‌خواهد/ افزایش ۱۸ درصدی صدور بارنامه نسبت به روز گذشته/ یارانه بیمه رانندگان اجرا شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرای برخی خواسته رانندگان کامیون و کامیون‌داران نیاز به موافقت مجلس دارد، گفت: صدور بارنامه در روز جاری نسبت به دیروز ۱۸ درصد افزایش یافت.

عبدالهاشم حسن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه امروز صدور بارنامه نسبت به روز گذشته ۱۸ درصد افزایش یافت، اظهار داشت: روز جاری شاهد افزایش تردد ماشین‌های حمل بار سنگین در جاده‌ها بودیم.

وی با اشاره به اجرا و بررسی خواسته‌های رانندگان در کارگروه و کمیسیون تخصصی گفت: بخشی از خواسته‌های رانندگان کامیون و کامیون‌داران امکان اجرایی شدن در کوتاه‌مدت را دارد مانند افزایش نرخ کرایه که این خواسته به اجرا رسید و کرایه‌بها تا ۲۰ درصد افزایش یافت.همچنین خواسته پرداخت یارانه بیمه رانندگان هم به اجرا رسید و در حال حاضر مشکل قطع یارانه بیمه رانندگان حل شده و به اجرا رسیده است.    

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امکان اجرای برخی خواسته رانندگان و کامیون‌داران در کوتاه‌مدت وجود ندارد و بررسی و اجرایی شدن آن زمان بر است.

وی افزود: یکی از خواسته‌های رانندگان کامیون و کامیون‌داران تعیین کرایه‌بها براساس تن- کیلومتر است که صنف مرتبط باید طرح دقیق خود را در این‌باره به سازمان راهداری ارایه دهد و این طرح در کمیسیون تخصصی بررسی شود که هنوز طرح تعیین کرایه‌بها برمبنای تن – کیلومتر از سوی صنف رانندگان ارایه نشده است.

حسن‌نیا با بیان اینکه اجرایی‌شدن برخی خواسته‌های رانندگان کامیون و کامیون‌داران فراتر از اختیارات سازمان راهداری و وزارت راه‌وشهرسازی است و نیاز به موافقت مجلس دارد، تاکید کرد: اینکه رانندگان کامیون مشمول قانون مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور شوند را مجلس باید تصویب کند و اجرای آن در حدود اختیارات سازمان راهداری نیست که البته در این باره هم با نمایندگان مجلس مذاکراتی انجام شده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا