خودروصنعت، معدن، تجارت

کپی چینی لامبورگینی با یک بیست ام قیمت +عکس

 

یکی از زیرمجموعه های شرکت خودروسازی بایک چین در اقدامی جالب نسخه ای کاملا شبیه به لامبورگینی اوروس را با یک بیست ام قیمت راهی بازار می کند.

 

همچنین بخوانید

چینی ها به رویه کپی کردن طراحی خودروهای خاص از سوی خودروسازان مطرح عادت کرده اند و گواه این امر را نیز می توان در جدیدترین محصول کپی آنها، که به لامبورگینی اوروس تعلق دارد، نظاره کرد. گویا عطش چینی ها در بروز استعداد خود برای تولید نسخه مشابه از مدل های خاص و برتر دنیا هرگز نخواهد خوابید و همچون رویه چند سال اخیر آنها در تقلید از محصولات شرکت هایی همچون لندرور، اپل و سامسونگ، این بار شرکت لامبورگینی است که از سوی چینی ها مورد تقلید واقع شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خودروکار، نام این نسخه کپی از لامبورگینی اوروس هنوز مشخص نشده است اما در ارتباط با آن می توان گفت که محصول شرکت زیر مجموعه گروه بایک، هوآنسو است و از پیشرانه ای ۱.۵ لیتر توربو با توان تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت بهره می برد. این در حالی است که بیشینه قدرت لامبورگینی اوروس ۶۵۰ اسب بخار است.

03

قیمت کنونی لامبورگینی اوروس ۲۰۰ هزار دلار است اما شرکت هوآنسو از قیمتی باورنکردی و بسیار پایین برای خودرو خود خبر داده است و گفته می شود حتی ممکن است تفاوت قیمت ۲۰ برابری بین این دو محصول وجود داشته باشد. بی شک جنس مواد استفاده شده در این خودروها و مهمتر از آن مشخصات پیشرانه به خوبی می تواند علت ارزان بودن این خودروی چینی باشد.

02

نکته قابل توجه پیرامون این محصول شرکت هوآنسو، رفع ایراداتی است که منتقدان به لامبورگینی اوروس گرفته اند و از این ایرادها می توان به گلگیرهای نامتناسب با طراحی اوروس اشاره کرد که در نسخه چینی از اوروس برطرف شده است.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا