بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲ میلیارد دلار روی اینشورتک سرمایه‌گذاری شد / آمارها درباره اینشورتک چه می‌گویند؟

کاهش سرمایه‌گذاری اینشورتک پس از سال ۲۰۱۵ بدلیل نوسانات شدیدی که در معاملات بزرگ رخ می‌داد، اتفاق افتاد. سال ۲۰۱۵ سال رکوردشکنی سرمایه‌گذاری اینشورتک در جهان بود. بخش عمده‌ی این رکورد بدلیل سرمایه‌گذاری ۹۳۷ میلیون دلاری بود که بر روی ارائه‌دهنده خدمات دیجیتال بیمه در شانگهای یعنی جونگ‌آن (ZhongAn) اتفاق افتاد. این شرکت سرمایه سری A خود را از شرکت‌های مورگان استنلی (Morgan Stanley)، سی‌آی‌سی‎سی (CICC) و سی‌دی‌اچ (CDH) جذب کرد.

همچنین بخوانید

میزان کلی سرمایه‌گذاری اینشورتک بدلیل نامنظمی معاملات بزرگ‌، متغیر است. با این‌حال، سرمایه‌گذاری زیر ۱۰۰ میلیون دلار بصورت مرتب از سال ۲۰۱۴ در حال افزایش است. در صورتیکه سرمایه‌گذاری بر روی جونگ‌آن در سال ۲۰۱۵ را در نظر نگیریم، مشاهده می‌کنیم که رشد سرمایه‌گذاری در این صنعت بصورت ثابت از سال ۲۰۱۴ با نرخ حدود ۲۱.۸٪ رخ داده است.

برخلاف افزایش میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال گذشته، میزان معاملات حدود ۶.۳٪ در مقایسه با ۲۰۱۶ کاهش یافته است.

سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷، دومین بازه زمانی بود که سرمایه‌گذاری‌های بزرگی معادل ۹۴۰.۳ میلیون دلار طی ۵۵ معامله جذب شدند. علاوه بر سه معامله بزرگی که در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار ارزش داشتند، معامله‌ای به بزرگی ۲۳۰ میلیون دلار نیز بر روی شرکت بیمه گریفون (Gryphon Insurance) که در لندن مستقر است، انجام شد.

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ مجموعا ۵۹۵.۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که این بازه زمانی را به چهارمین دوران جذب سرمایه‌گذاری اینشورتک تبدیل می‌کند. بزرگترین معامله این دوره سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون‌ دلاری بر روی لیموناد (Lemonade) بود، شرکت بیمه‌ای که بر روی بیمه اجاره منزل متمرکز است.

مسلما تغییر زیادی در بزرگ‌شدن حجم معاملات در سال ۲۰۱۷ رخ داده است.

بین سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ هیچ روند مشخصی به سمت افزایش حجم معاملات وجود نداشت. معاملاتی که زیر ۱ میلیون دلار بودند در سال ۲۰۱۵ تا ۵.۹٪ کاهش یافتند ولی در سال ۲۰۱۶ به میزان قبل بازگشتند. همچنین معاملات بزرگ‌تر که ارزش‌شان بیش از ۲۵ میلیون دلار بود در سال ۲۰۱۵ از ۹.۷٪ به ۱۶.۳٪ افزایش پیدا کردند ولی دوباره در سال ۲۰۱۶ به ۹.۳٪ کاهش یافتند.

بزرگ‌ترین تغییر در سال ۲۰۱۷ رخ داده است. معاملات زیر ۱ میلیون دلار سهامشان از ۳۶.۴٪ در ۲۰۱۶ به ۲۱.۶٪ کاهش یافته‌اند و معاملات بزرگ‌تری بین ۵ تا ۱۰ میلیون دلار با افزایش به ۱۶.۳٪ تقریبا سه برابر شده‌اند.

۱۰ معامله برتر ۲۰۱۷ توانستند ۹۷۴ میلیون دلار که معادل نیمی از سرمایه‌گذاری کل سال است را جذب کنند.

۱۰ شرکت برتر ۲۰۱۷ در جذب سرمایه‌گذاری اینشورتک

۱۰ شرکت برتر ۲۰۱۷ در جذب سرمایه‌گذاری اینشورتک

همانطور که اشاره شد بزرگ‌ترین معامله ۲۰۱۷ با ۲۳۰ میلیون دلار به شرکت گریفون اختصاص دارد. پس از آن شرکت آمریکایی برایت هلث (Bright Health) با ۱۶۰ میلیون دلار قرار گرفته است. ۶ مورد از این ۱۰ معامله شرکت‌هایی هستند که در آمریکا واقع شده‌ند و چهارتای بعد توسط شرکت‌هایی در کشورهای بریتانیا، هند، سنگاپور و هنک‌کنگ هستند.

سه شرکت از این ده شرکت یعنی پالیسی‌بازار (PolicyBazaar)، کامپیر‌آنلاین (CompareOnline) و کامپیرآسیاگروپ (CompareAsiaGroup) در زمینه مقایسه خدمات بیمه هستند.

منبع: Fintech.global

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا