امور زیربناییچندرسانه‌ایراه و ساختمانصوت

ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل + صوت

عضو هیئت عامل و معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: هم اکنون ۱۲۳ هزار خودروی سنگین در ناوگان حمل و نقل نیازمند نوسازی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، داریوش امانی تهرانی در مصاحبه با برنامه «روی خط بازار» رادیو اقصاد با اعلام اینکه ۶۰۰ هزار راننده در ناوگان حمل بار و مسافر فعالیت می کنند، افزود: مطالبات این رانندگان از طریق اصناف مربوط به آنها پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه کرایه رانندگان حمل بار افزایش یافته است، اظهارداشت: طی چند سال گذشته هیچ گونه افزایشی در نرخ حمل بار صورت نگرفته بود که با پیگیری های انجام شده این مهم تحقق یافته است.

همچنین بخوانید

عضو هیئت عامل و معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر اینکه پس از نوسانات ارزی قیمت لوازم و قطعات یدکی افزایش یافته است، ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان از سوی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی مشکلاتی دراین وادی به وجود می آمد که با پیگیری های صورت گرفته این مشکلات رفع شده است، گفت: هم اکنون رانندگان با حداقل حقوق بازنشسته می شوند این مسئله سبب شده آنها خواستار افزایش حقوق خود در دوران بازنشستگی شوند.

امانی تهرانی همچنین افزود: در این راستا کارگروه ویژه ای در سازمان تامین اجتماعی با حضور نمایندگان رانندگان در اصناف مربوطه تشکیل شده است تا با افزایش حق بیمه پرداختی، آنها در دوران بازنشستگی از حقوق بالاتری بهره مند شوند.

وی با اشاره به دیگر مطالبات رانندگان اظهارداشت: بحث سخت و زیان آور بودن شغل رانندگان از دیگر مطالبات آنهاست که این مسئله همراهی اهالی خانه ملت را می طلبد.

عضو هیئت عامل و معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این مهم را در دستور کار خود قرار داده اند، ادامه داد: از درخواست های دیگر رانندگان یکسان سازی نظام رسیدگی به تخلفات همانند سایر اصناف کشور بوده که از سوی اهالی خانه ملت مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۳ هزار خودروی سنگین در ناوگان حمل و نقل نیازمند نوسازی است، گفت: کاهش تعرفه واردات خودروهای سنگین مسئله دیگری بوده که رانندگان بر روی آن تاکید دارند.

امانی تهرانی افزود: کارگروه ویژه ای در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تشکیل شده که در این کارگروه مسائل رانندگان به ویژه در حوزه راهداری، بیمه تکمیلی رانندگان و غیره دسته بندی شده تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی در پایان یادآور شد: برخی از خواسته های رانندگان مانند حذف ارزش افزوده از بخش حمل و نقل نیازمند اصلاح قوانین از سوی مجلس نشینان بوده که تحقق آن زمان بر است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا