بورسبورس کالا

رشد ۴.۶۷ درصدی قیمت مس کاتد «فملی»/ رقابت محصولات فولادی در تالار صنعتی

مجموع تالارهای مختلف بورس کالای ایران امروز، ارزشی حدود ۲۳۴ میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان داشت. در این بین با ارزشترین محصول به «مس کاتد» شرکت ملی مس ایران در حدود ۹۹ میلیارد تومان تعلق گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز ۲۰ خرداد، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی به میزان ۲۳۴ میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان داشت. این معاملات در ۱۴۴ قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان ۲۳۴ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را به میزان ۱۶۹ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان به خود اختصاص داد.

با ارزشترین محصول این تالار طی این روز به «مس کاتد» شرکت ملی مس ایران (فملی) به میزان ۹۸ میلیارد و ۹۸۱ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی ۳۲ هزار و ۹۹۳ تومان با حجم ۳۰۰۰ هزار تن با رعایت سقف رقابت ۱۰ درصدی، نقدی داد و ستد شد. این در حالست که مس کاتد «فملی» در روز معاملاتی گذشته خود (۱۳ خرداد) با قیمت ۳۱ هزار و ۵۲۰ تومان فروخته شده بود. بر این اساس، محصول حاضر، امروز ۴.۶۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

همچنین بخوانید

تالار صنعتی/  رقابت در معاملات مس مفتول «فملی»، شمش «ایرالکو»، آهن اسفنجی «فولاد سیرجان»

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز طی امروز، معامله یک هزار و ۱۶۵ تن مس مفتول، سه هزار تن مس کاتد و ۵۰۰ تن مس کم عیار را تجربه کرد. علاوه براین یک هزار تن سیمان، پنج هزار تن آهن اسفنجی و دو هزار تن شمش و بیلت آلومینیوم نیز در این تالار داد و ستد شد.

با ارزشترین محصول این تالار طی این روز به «مس کاتد» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) به میزان ۹۸ میلیارد و ۹۸۱ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی ۳۲ هزار و ۹۹۳ تومان با حجم ۳۰۰۰ هزار تن با رعایت سقف رقابت ۱۰ درصدی، توسط کارگزاری «ارگ هومن» به طور نقدی داد و ستد شد.

شایان ذکر است، این محصول در روز معاملاتی گذشته خود (۱۳ خرداد) با قیمت ۳۱ هزار و ۵۲۰ تومان فروخته شده بود. بر این اساس، این مس کاتد فملی امروز ۴.۶۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

همچنین شمش آلومینیوم ایران (ایرالکو) نیز امروز با قیمت ۱۲ هزار و ۱۲۳ تومان و ۱۵ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه به ارزش ۱۸ میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان فروخته شد. مس مفتول شرکت ملی مس (فملی) نیز امروز با رعایت سقف ۱۰ درصدی به قیمت ۳۴ هزار و ۱۴ تومان معامله شد. این محصول امروز ۳۴ میلیارد و ۱۴ میلیون تومان ارزش داشت.

آهن اسفنجی شرکت «فولاد سیرجان ایرانیان» نیز امروز در این تالار با قیمت یک هزار و ۲۹۸ تومان با ۱۰ درصد رقابت معامله شد. این محصول امروز ارزشی حدود هفت میلیارد تومان داشت که توسط کارگزاری «آفتاب درخشان خاورمیانه» معامله شد.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «مس کم عیار سرباره G» شرکت ملی مس ایران به میزان ۲۶ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی ۵۲ تومان و حجم ۵۰۰ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «سی ولکس» فروخته شد.

تالار پتروشیمی / ثبات قیمت وکیوم باتوم «شبندر»

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران هم در این روز شاهد معامله دو هزار و ۱۶۲ تن مواد پلیمری، ۴۴۴ تن مواد شیمیایی، چهار هزار و ۲۸۹ تن قیر، یک هزار و ۲۴۰ تن گوگرد، ۳هزار تن لوب کات و ۱۵ هزار تن وکیوم باتوم بود.

با ارزشترین محصول این تالار طی این روز به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس به میزان ۲۱ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی یک هزار و ۴۴۰ تومان با رعایت سقف رقابت ۱۰ درصدی، توسط کارگزاری «بانک پاسارگاد» به طور نقدی داد و ستد شد که در مقایسه با روز معالاتی قبل خود (۱۳ خرداد) بدون تغییر باقی مانده است. حجم این معامله امروز ۱۵هزار تن بود.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «۲۵۰ MC» شرکت «نفت پاسارگاد آبادان» به میزان ۴۲ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایانی کیلویی دو هزار و ۱۰۰ تومان و حجم ۲۰ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «باهنر» فروخته شد.

تالار کشاورزی / رقابت در گندم خوراکی «خوزستان» تا ۰.۵۵ درصد

براساس این گزارش، امروز ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن گندم، ۳۰ تن خرمای مضافتی و یک هزار تن روغن سویا نیز در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران به فروش رسید.

با ارزشترین محصول این تالار هم به «روغن خام سویا» آرژانتین و عرضه کنندگی شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» اختصاص یافت. این محصول امروز سه میلیارد و ۵۶۹ میلیون تومان ارزش داشت. این محصول امروز به قیمت پایه کیلویی سه هزار و ۵۶۸  تومان بدون رقابت در حجم ۱۰۰۰ تن معامله شد.

گفتنی است، «گندم خوراکی» خوزستان نیز امروز مانند روز قبل نسبت به معاملات گندم دیگر استان ها ارزش بیشتری داشت. این محصول امروز  با قیمت ۹۰۷ تومان و ۰.۵۵ درصد بیشتر از قیمت پایه فروخته شد و ارزشی حدود یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان داشت. عرضه کننده این محصول مانند گندم استان های دیگر، شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» است.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز هم به «خرمای مضافتی» استان کرمان به میزان ۶۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعلق گرفت. این محصول امروز با قیمت پایه شش هزار و ۱۷۵ تومان به حجم ۱۰ تن توسط کارگزاری «توسعه کشاورزی» داد و ستد شد. عرضه کننده این کالا، اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران است.

شایان ذکر است، تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز معامله ۲۸۰ تن قیر را تجربه کرد.

همچنین ۳۱۰ تن ضایعات فلزی و یک هزار تن روغن خام پالم اولئین نیز طی این روز در تالار فرعی بورس کالای ایران معامله شد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا