امور زیربناییتعاون و اشتغال

توافق موسسه فدرال آموزش فنی و حرفه‌ای آلمان و ایران

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به توافق این سازمان با موسسه فدرال سوئیس و همچنین موسسه فدرال آموزش فنی و حرفه ای آلمان از مذاکره برای اعزام نیروی کار ایرانی به این کشور خبرداد.

سلیمان پاک سرشت در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات سفر خود به سوئیس و آلمان و توافقات صورت گرفته در زمینه آموزش‌های مهارت‌های فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: هدف از سفر به سوئیس شرکت در سومین کنگره بین المللی آموزش فنی و حرفه ای در شهر وینترتور بود که به دعوت رسمی سفیر سوئیس انجام شد. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه این کنگره جان اشنایدر آمان رئیس دپارتمان امور اقتصادی، آموزش و پژوهش سوئیس بتسی داوس وزیر آموزش ایالات متحده بتسی دواس و اونگ یی کونگ وزیر آموزش سنگاپور به موضوعاتی چون جهت‌گیری جدید و جدی کشورهایشان در توجه به آموزش‌های فنی و حرفه ای، تاثیر دیجیتالی شدن بر کسب و کارها و آموزش‌های مهارتی و تایید الگوی کشور سوئیس به عنوان یک الگوی پیشرو در این آموزش‌ها تاکید کردند.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از برگزاری دو جلسه با مسئولان کشور سوئیس در زمینه توسعه همکاری‌ها خبرداد و گفت: نخستین دیدار با رئیس و مدیر روابط بین الملل موسسه فدرال سوئیس در آموزش های فنی و حرفه ای صورت گرفت و مقرر شد در زمینه بازآموزی مربیان سازمان و برگزاری دوره های مشترک با یکدیگر همکاری کنیم. 

وی ادامه اداد: همچنین در جلسه دوم که با آقای ماورو دل آمبروگیو دبیر دولت سوئیس در آموزش، پژوهش و نوآوری برگزار شد، در مورد برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ایران و نیز معرفی کارشناسان سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای دوره های آموزشی در سوئیس به توافق رسیدیم. در هر دو مورد مقرر شد پس از بازگشت به تهران رسما مکاتبه و توافقات را به صورت رسمی دنبال کنیم.

مشارکت آلمان در بازسازماندهی نظام فنی و حرفه ای ایران 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دستاوردهای سفر به برلین نیز گفت: امروز صبح در حاشیه کنگره دیداری با رئیس موسسه فدرال آموزش فنی و حرفه ای آلمان، برگزار شد و در موضوع بازسازماندهی مدیریت آموزش فنی و حرفه ای در ایران، متعاقب ابلاغ قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی و مشاوره این موسسه در شناسایی و استقرار لوازم نهادی و تشکیلاتی عملکرد شورای عالی و دبیرخانه به توافق رسیدیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: مقرر شد در بازگشت شرایط را برای حضور هیات آلمانی و شرکت آنها در نشستی متشکل از دستگاههای عضور شورای عالی فراهم شود.

معاون وزیر کار همچنین به گفتگو با مسئولان آلمانی برای اعزام نیروی کار ایرانی به این کشور اشاره کرد و گفت: در صورت فراهم شدن شرایط در یونیدو اجرای دوره‌ آموزش کارآفرینی  در آلمان بررسی می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد: تاکنون مهمترین دستاورد سفر، توافق در مورد مشاور خارجی دبیرخانه شورای عالی آموزش فنی و حرفه ای است که یک گام اساسی ما را در مدیریت این موضوع به پیش خواهد برد.

محمد جندقی

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا