صنعت، معدن، تجارت

مهمترین برنامه اقتصادی استانداری تهران، حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال است

استاندار تهران مطرح کرد :

استاندار تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: در سال حمایت از تولید داخلی نیاز است شناسنامه و جزئیات هریک از واحدهای تولیدی استان از سوی شرکت شهرک های صنعتی تهیه شود تا موانع واحدها شناسایی و رفع شود .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از استانداری تهران، محمدحسین مقیمی، استاندار تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به گزارش سازمان صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان در خصوص وضعیت فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی در استان تهران گفت: براساس آمار ارائه شده بخشی از واحدهای صنعتی راکد و یا کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند.

وی افزود: با همکاری شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صنعت معدن و تجارت استان لازم است جزئیات هریک از واحدهای صنعتی و تولیدی مشخص شود،واحدهایی نیاز به تغییر خط تولید دارند،برخی هم مشکلات ،سرمایه در گردش،بانکی، بیمه ای و مالیاتی دارند که باید مرتفع شود.

استاندار تهران با بیان اینکه مهمترین برنامه اقتصادی استان در سال ۹۷ رسیدگی به وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال و راکد است تصریح کرد: در سال حمایت از تولید داخلی نیاز است شناسنامه و جزئیات هریک از واحدهای تولیدی استان از سوی شرکت شهرک های صنعتی تهیه شود تا موانع واحدها شناسایی و رفع شود .

مقیمی بر ضرورت افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل و کاهش قیمت تمام شده کالاها برای افزایش رغبت خرید تاکید کرد و گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان طرح اقتصادی به بانک ها ارائه شده است و ۱۴۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده، با تامین باقیمانده اعتبارات مورد نیاز از سوی بانک ها مشکلات بسیاری از واحدهای نیمه فعال و راکد حل می شود.

وی ادامه داد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای ستاد اقتصاد مقاومتی،مشکلات واحدها مطرح و رسیدگی می شود و براساس تصمیمات ستاد مشکلات بانکی،بیمه ای و مالیاتی واحدها باید از سوی هریک از دستگاه های مربوطه مرتفع شود.

استاندار تهران در پایان تاکید کرد: مسئولان شهرک های صنعتی ۱۶ شهرستان استان تهران تا یک ماه مهلت دارند گزارشی از وضعیت و جزئیات فعالیت هریک از واحدهای صنعتی و تولیدی خود ارائه دهند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا