بین الملل

عربستان، امارات و کویت دولت اردن را ۲.۵ میلیارد دلار شارژ می‌کنند

عربستان، امارات و کویت اعلام کردند که برای حل مشکلات اقتصادی و سیاسی اردن، ۲.۵ میلیارد دلار به این کشور کمک می کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، به دنبال اقدامات ریاضتی در اردن و به وجود آمدن موج گسترده ای از اعتراضات مردمی نسبت به سیاست مقامات این کشور، عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی وعده پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار کمک به اردن را دادند.

افزایش قیمت ها و نیز کاهش یارانه باعث شده تا هزاران اردنی در برابر سیاست های اقتصادی دولت به خیابان های این کشور بروند. این اعتراضات باعث شده تا دولت اردن دست به عزل و نصب های جدیدی بزند و نخست وزیر جدید اردن وعده متوقف کردن افزایش شدید مالیات ها را داده است.

همچنین بخوانید

در حال حاضر، دیگر کشوهای های عربی در مورد وضعیت اردن که همپیمان آمریکا است، نگران هستند؛ البته برخی دیگر از کشورهای عربی مانند بحرین و مصر نیز با بحران مشابهی روبرو شده اند. در همین حال عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی به عنوان ۳ کشور ثروتمند عربی به اردن گفته اند که برای حل بحران اقتصادی و سیاسی این کشور ۲.۵ میلیارد دلار کمک خواهند کرد.

این بسته شامل یک سپرده در نزد بانک مرکزی اردن و نیز یک ضمانت در نزد بانک جهانی است. بر پایه این گزارش، اردن در حال حاضر در راستای برنامه فاینانس صندوق بین المللی پول که شامل افزایش مالیات و کاهش یارانه ها به منظور کاهش بدهی مالی قابل توجه این کشور است با مشکلات مالی روبرو شده و این موضوع بر روی طبقه پایین و متوسط این کشور فشار وارد کرده است.

 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا