امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رشد ۳۵ درصدی تولید گل و گیاه گیاهان زینتی

تولید و سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی در حوزه گلخانه ها از سال ۹۲ تاکنون ۳۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا تقوی،  مدیرکل دفتر امور گلخانه ها و گیاهان دارویی و قارچ معاونت امور باغبانی گفت:تولید و سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی در حوزه گلخانه ها از سال ۹۲ تاکنون ۳۵ درصد رشد داشته است.

 تقوی با بیان این که افزایش بهره برداری از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: در این راستا در سال ۹۷ تمرکز ما بر تولید گیاهان بومی زینتی است، زیرا این گیاهان کم آب بر و دارای ظرفیت های اشتغالزایی هستند.

همچنین بخوانید

وی افزود: در حوزه گیاهان بومی زینتی، صنایع جانبی، بسته بندی، صنایع فرآوری و اسانس عطر به ویژه در مورد گل نرگس باید شکل بگرد و از این رو توسعه تولید گیاهان بومی زینتی، فرصت خوبی برای سرمایه گذاری و فعالیت های اشتغالزا است.

تقوی تصریح کرد: ما علاوه بر ساختارسازی و ایجاد تشکل در حوزه گیاهان بومی زینتی، فهرستی از این گیاهان بومی زینتی که کم آب بر هستند را برای استفاده در فضای سبز آماده خواهیم کرد.

وی گفت: در نخستین گام، تاکید ما بر روی توسعه تولید گل نرگس است و در حال حاضر این گیاه بومی زینتی در سطح یک هزار هکتار در کشور کشت می شود.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ معاونت امور باغبانی اذعان داشت: درحال حاضر ۴۵۲ میلیون شاخه گل بریده در حوزه گیاهان بومی زینتی کشور تولید می شود.

تقوی اظهار داشت: در صورت حمایت از تولید داخلی گل و گیاه و کاهش حجم واردات اندام های تکثیری که قابلیت تولید در داخل را دارند، ظرفیت اشتغالزایی در این حوزه بیش از سایر بخش ها است.

وی از سرمایه گذاران خواست در حوزه گل و گیاهان زینتی سرمایه گذاری کنند.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ معاونت امور باغبانی افزود: ما آماده همکاری با سرمایه گذاران در این بخش هستیم و می توانیم اطلاعات و دانش فنی مورد نیاز و مجوزهای لازم را در اختیار شان قرار دهیم.

وی در عین حال به سرمایه گذاران وعده داد که زمینه های اتصال آنها به بازارهای جهانی و صادر کننده گان بزرگ را فراهم کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا