امور زیربناییراه و ساختمان

راه‌آهن اینچه برون – گرمسار برقی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از آغاز و اجرای طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون – گرمسار در تیرماه ۹۷ خبر داد و این پروژه را برای منطقه و استان گلستان بسیار مهم توصیف کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، عباس آخوندی روز جمعه در جمع نمازگزاران عید فطر در عیدگاه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان افزود: قرارداد این پروژه به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو امضا شده و از تیرماه امسال ساخت آن آغاز می شود.

وی اجرای این پروژه را اقدام بسیار مهم برای آبادانی منطقه و پیوند کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب توصیف کرد.

منطقه مرزی اینچه برون در شمال شهرستان گنبدکاووس و در جوار مرز ایران و ترکمنستان، محل پیوند راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران است که با راه اندازی آن در سال ۹۳ با حضور روسای جمهوری سه کشور، خط آهن منطقه تا چین امتداد پیدا کرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود در جمع نمازگزارن اهل سنت گنبدکاووس از پیگیری پیوستن گنبدکاووس به خطوط ریلی کشور خبر داد و گفت: این کار نیز حتما انجام خواهد شد.

آخوندی به مردم گنبد اطمینان داد که این پروژه را پیگیری می کند و پیوستن گنبدکاووس به شبکه ریلی کشور یا از طریق پروژه راه آهن گرگان – مشهد و یا اینچه برون – گرمسار انجام خواهد شد.

وی که در پاسخ به درخواست های نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس سخن می گفت، با اشاره به اجرای جاده موسوم به نفت که گنبد را به منطقه مرزی اینچه برون پیوند می دهد، گفت: این پروژه فعال بوده و با همکاری وزارت نفت تکمیل آن در دست اقدام است.

آخوندی به عملیاتی کردن پروژه کمربندی شهر گنبدکاووس به عنوان دیگر خواسته مردم این دیار اشاره کرد و قول مساعد برای پیگیری و اجرای آن را به مردم منطقه داد و گفت: برای بازآفرینی شهری و ارتقای سطح زندگی مردم، طرح های مفصلی برای منطقه تعریف شده است.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید مصمم به دفاع از حاکمیت و منافع ملی است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این سیاست مهم، دولت موفق شد در پنج سال گذشته موقعیت بسیار ممتازی را در جهان برای کشور کسب کند و تمامی شرارت ها و خواب های آشفته ای که دشمنان برای ایران دیده بودند را به خود آنان برگرداند.

وی افزود: در پی خروج یک جانبه و بی مبنای آمریکا از برجام، دولت و ملت ایران با وقوف کامل به مسئولیت های خود، همچنان برای صلح و امنیت در منطقه پر آشوب خاورمیانه تلاش می کند.

آخوندی بیان کرد: با خروج آمریکا از برجام، تمام قدرت ها و دولت های مختلف به جهت اخلاقی، حقوقی و سیاسی حق را به ملت ایران داده و ما به عنوان پرچمدار صلح در منطقه شناخته شده و آمریکا برخلاف قدرت ظاهری خود، منزوی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر پایبندی ایران به تعهدات خود و نیز حفظ و دفاع از منافع ملی گفت: دولت با سرپنجه تدبیر از این شرایط سخت نیز گذر خواهد کرد و پرچم منطق، تدبیر و سازندگی در منطقه را به دست خواهد گرفت.

سفر وزیر راه و شهرسازی به گلستان از روز گذشته شروع شده و وی پنجشنبه در نخستین روز سفر خود با حضور در شرق استان، از جاده کوهستانی خوش ییلاق به عنوان راه پیوند گلستان به سمنان دیدن کرد.

آخوندی امروز نیز علاوه بر حضور در عیدگاه اهل سنت گنبدکاووس، ضمن بازدید از جاده مینودشت – گالیکش، با حضور در نماز عید فطر برادران اهل سنت در روستای دهنه شهرستان کلاله، و بازدید از این روستا، از پل کوسه در ورودی شهر کلاله نیز دیدن می کند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا