انرژی

۱۰ هزار میلیارد تومان تا اتمام طرح فاضلاب تهران

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب تهران اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد شبکه فاضلاب تهران تکمیل شده است. اما برای اتمام کامل این طرح به ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

علیرضا نوذری پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه به شرط تامین اعتبار می‌توان در عرض سه سال طرح فاضلاب شهر تهران را به طور صد در صد تکمیل کرد، گفت: تنها مشکل طولانی شدن این طرح منابع مالی بوده و به محض تامین این منابع با سرعت کار را تمام خواهیم کرد.

وی با با اشاره به اجرای ۶۵۲۷ کیلومتر از ۹۰۰۰ کیلومتر کل شبکه فاضلاب شهر تهران تاکید کرد: روند پیشرفت طرح فاضلاب تهران نسبتا مطلوب بوده و اگر تامین مالی صورت گیرد به نظر می‌رسد که با روند بهتری بتوان کار را پیش برد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب تهران در خصوص طرح‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه تکمیل فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر تصفیه‌خانه‌های پرند، اسلامشهر، پردیس، شهریار و فشم افتتاح شده است.

در خصوص وضعیت کشور نیز باید گفت جمعیت تحت پوشش شهرهای دارای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب بالغ بر ۲۷ میلیون و ۵۷۷ هزارو ۴۳۴ نفر بوده که این تعداد ۴۷.۶ درصد جمعیت شهری کشور را در بر دارد و بر اساس آخرین خبرها ۱۱۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ساخت است. در حال حاضر  در ۲۹۵ شهر طی ۶ میلیون و ۶۴۱ هزار فقره انشعاب فاضلاب که توسط ۵۹ هزارو ۵۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری می‌شود در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا