بورس

بی‌پولی، تعدیل مثبت و دیگر هیچ…

بازار سهام در حالی امروز معاملاتی متعادل را تجربه کرد که رفت و برگشت اغلب نماد های معاملاتی بازار سهام برای اعلام سود های برآوردی در بودجه ۹۶ با تعدیل مثبت هایی روبرو است که حاکی از کنار رفتن حجاب محافظه کاری از پیشروی اغلب ناشران بورسی است.

به گزارش خبرنگار بورس پایگاه خبری آرمان اقتصادی؛ با پایان معاملات روز دو شنبه دوم اسفند ماه ۹۵ ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۳۹ واحدی نمایشگر عدد ۷۷ هزار و ۶۹۸ واحد بود.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۴۱ واحدی به عدد ۱۵ هزار و ۷۶۰واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با افزایش ۱۳واحدی به عدد ۲۷ هزار و ۱۵۵ واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن با افزایش ۳۲ واحدی، عدد ۱۲ هزار و ۴۷۲ واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۴۱ واحدی به رقم ۸۵ هزار و ۱۳۸ واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با ۳۷ واحد کاهش در حالی عدد ۵۵ هزار و ۴۴ واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با افزایش ۴۵۲ واحدی به رقم ۱۶۵ هزار و ۹۵۹ واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با افزایش ۱۴ واحدی روی رقم ۸۶۴ واحد ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی؛ بازار سهام در روز جاری همچنان نظاره گر رفت و برگشت اغلب نماد های معاملاتی برای ارایه پیش بینی های بودجه های سال مالی ۶ و همزمان اعلام تعدیل با اهمیت سود برآوردی در این گزارش ها بود.

روند اعلام گزارش های برآوردی شرکت ها در بودجه های سال آینده حاکی از کنار رفتن حجاب احتیاط در پیش بینی ها و تعدیل سود با اهمیت در برآورد های اولیه است. با این وجود به دلیل ضعف نقدینگی در گردش بازار همچنان نگاه معامله گران به تالار شیشه ای توام با بیم و امید است.

اغلب نما های معاملاتی برای گرفتن جانی دوباره به پول جدید نیاز دارند و حال آنکه با سود موثر ۲۹ درصدی اوراق بدهی در بازار و از سویی تداوم رکود کسب و کار در کنار ترجیح سپرده گذاری بانکی بر سرمایه گذاری مولد باعث شده تا انگیزه سهامداری بلند مدت و میان مدت در بازار سرمایه کاهش یابد.

با این همه برخی نماد های معاملاتی از جذابیت خاصی برای خریداران سهام برخوردار هستند. خریدارانی که تارگت سرمایه گذاری آنها بطور متوسط بر روی ۱۰ درصد تبیین شده است.

امروز همزمان با انتشار گزارش های حسابرسی شده عملکردی شش ماهه پالایشگاه اصفهان و مشخص شدن نرخ هر بشکه نفت خام و نرخ تسعیر ارز برآوردی در سه ماهه چهارم امسال ، تقاضا بر عرضه سهام در این نماد معاملاتی غلبه مرد و با صف خرید پایدار در سقف کامل به کار خود پایان داد.

در گروه سیمانی ها اما نوسانگیری کوتاه مدت در حالی استراتژی سرمایه گذاران شده که گزارش های عملکردی مناسب در کنار انتظارها برای رونق صادرات در سال مالی ۹۶ باعث شده تا در حجم های محدود همچنان معامله گران اغلب حقیقی به دنیال نوسانگیری باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز بازار سهام بازاری متعادل بود که همزمان با ادامه بازار گردانی حقوقی ها در نماد های شاخص ساز نظاره گر رفت و برگشت اغلب نماد های معاملاتی برای اعلام پیش بینی های برآوردی با اهمیت در سال مالی ۹۶ بود. بازاری که با وجود تعدیل های مثبت سود در گزارش های برآوردی و کنار رفتن حجاب احتیاط برای اغلب ناشران اما درد بی پولی مانع از قدم های جسورانه تر در بازار سرمایه شده است.


منبع:اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا