بین الملل

توافق اوپک به معنای عرضه بیش از تقاضانیست/بدنبال ثبات بازار هستیم

وزیر انرژی عربستان گفت: برخی کشورهای حاضر در توافقنامه همکاری مشترک (اوپک و غیراوپک) تولید خود را مطابق سهمیه افزایش خواهند داد و این به معنای عرضه بیش از تقاضا در بازار نیست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت نفت، خالد الفالح امروز (شنبه دوم تیرماه) پس از پایان نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا توافق اوپک به معنای افزایش تولید نفت است، گفت: برخی کشورهای حاضر در توافقنامه همکاری مشترک (اوپک و غیراوپک) تولید خود را مطابق سهمیه و سقف تعیین شده افزایش خواهند داد و این به معنای عرضه بیش از تقاضا در بازار نیست.

وی ادامه داد: ما از روسیه دعوت کرده‌ایم که به اوپک به عنوان یک عضو ناظر ملحق شود و معتقدیم آنها این دعوت را در نظر گرفته‌اند. می‌توانم به شما اطمینان دهم که تمام اعضای اوپک از پیوستن روسیه به خانواده اوپک استقبال می‎کنند.

همچنین بخوانید

الفالح گفت: هدف اصلی ما افزایش قیمت نفت نیست. ما به دنبال ثبات بازار هستیم و در پی آن بودیم که سطح عرضه مطابق با تقاضا در بازار باشد. ما نمی‌خواهیم مازاد عرضه‌ای را که در سال ۲۰۱۴ در بازار ایجاد شد و صدمات زیادی به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان زد و موجب اخراج بسیاری از کارکنان این صنعت شد و ورشکستگی‌های زیادی را به دنبال داشت دوباره اتفاق بیفتد که برای همه مضر است.

وی افزود: از طرف دیگر، ما دنبال این هم هستیم که امنیت انرژی هیچ‌گاه به خطر نیفتد و همیشه نفت خام برای کشورهای مصرف‌کننده موجود باشد. تنظیم عرضه با این معیارها کاری است که ما انجام می‌دهیم. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا