امور زیربناییراه و ساختمانصوت

رشد قیمت مسکن بالاتر از تصور مردم! (به همراه صوت)

دبیرکانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: متاسفانه قیمت مسکن امروز در کشور متاثر از عوامل مختلف بالاتر از تصور مردم رشد پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرشید پورحاجت در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: بخشی از این افزایش قیمت بطورکاملا طبیعی ونشات گرفته از پنج سال رکود در صنعت ساختمان بوده است

.
وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه در طول این مدت متناسب با نیاز بازار مسکن واحد مسکونی در مملکت تولید نشده است.

دبیرکانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: براساس طرح جامع مسکن سالانه بایستی ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود.

وی افزود: جدا از این مطابق گزارش مرکز آمار ایران ۶۷۰ هزار مورد ازدواج طی سال ۱۳۹۵ در کشور به ثبت رسیده که هر ازدواج به منزله یک مسکن است.

پورحاجت بیان داشت: طی سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ در مجموع ۶۲۰ تا ۶۳۰ هزار واحد مسکونی در مملکت تولید شده که ۳۰۰ هزار سهم سال ۱۳۹۴ و ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار مربوط به سال ۱۳۹۵ است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: این آمار و ارقام نشان می دهد اهداف مورد تعیین در اسناد بالادستی از قبیل طرح جامع مسکن در کشور تحقق پیدا نکرده و به تعبیری این حوزه دچار یک عقب ماندگی شدید ی شده است.

دبیرکانون سراسری انبوه سازان مسکن افزود: بدون شک بهم ریختگی نظم عرضه و تقاضا در کنار تورم به رشد قیمت مسکن در جامعه دامن زده است.

وی تصریح کرد: دلال بازی، واسطه گری، ایجاد جو روانی از سوی مشاوران املاک، هجوم بدون برنامه ریزی مردم به بازار از دیگر عوامل موثربر تشدید قیمت مسکن در کشور بوده است.

پورحاجت در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: جدا از تمامی این موارد و مسائل سیاست های پولی و مالی کشور نیز در طول پنج ساله گذشته به هیچ وجه سیاست مناسبی نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا