بین الملل

بانک مرکزی چین، نرخ تبادل یوان را پایین آورد

روز سه‌شنبه، بانک مرکزی چین نرخ تبادل یوان را ۰.۴۴ درصد پایین آورد و آن را به پایین‌ترین سطح ۵ ماهه خود رساند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، روز سه‌شنبه، بانک مرکزی چین نرخ تبادل یوآن را ۰.۴۴ درصد پایین آورد و آن را به پایین‌ترین سطح ۵ ماهه خود رساند.

بانک مرکزی چین میانگین نرخ تبادل یوان/دلار را  ۶.۵۱۸۰ یوآن تعیین کرد که این نسبت به نرخ دوشنبه که ۶.۴۸۹۳ یوان بود، ۲۸۷ واحد بالا رفته و دلار گران‌تر شده است.

همچنین بخوانید

بانک مرکزی چین برای پنجمین جلسه تبادلاتی متوالی، نرخ ارز ملی را بالا برده است.

تضعیف یوان در حالی انجام می‌شود که تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا بالا گرفته است. رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، بارها و بارها اقدام چین برای تضعیف یوان را مورد انتقاد قرار داده است.

در همین رابطه راشاتودی هم نوشته است تضعیف ارزش پول ملی، به شرکت‌های چینی اجازه می‌دهد تا درآمدهای صادراتی خود به یوان را افزایش دهد. این کار همچنین باعث می‌شود کالاهای چینی که توسط آمریکا بر آنها مالیات وضع شده است، ارزان‌تر شود.

بانک مرکزی چین میزان ذخایر نقد برخی از بانک‌ها را حدود ۰.۵ صدم درصد کاهش دادو با این کار حدود ۷۰۰ میلیارد یوان (۱۰۸ میلیارد دلار) نقدینگی ایجاد کرد تا سرعت سوآپ وام با سهام را بیشتر کند تا از شرکت‌های کوچک‌تر حمایت شود. این اقدام، از ۵ جولای اجرایی شد و به این ترتیب نرخ تبادل ارز چینی تضعیف شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا