امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۰۰۰میلیارد تسهیلات برای خریدتضمینی وتوافقی کشاورزی اختصاص یافت

بانک مرکزی ضمن اختصاص ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات ازطریق بانک‌های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی، موظف است بر برداخت این تسهیلات توسط بانکها تا قبل از دیماه امسال نظارت کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مصوب «اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی» توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در اجرای تبصره (۵)ماده واحده قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی – مصوب ۱۳۶۸- مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار دهد.

همچنین بخوانید

سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز موظف است برنامه عملیاتی مربوط به پیش بینی خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در سال ۱۳۹۷ را به همراه گردش نقدینگی و برنامه زمانبندی دریافت و بازپرداخت تسهیلات بانکی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کند و سازمان برنامه و بودجه کشور پس از تایید برنامه یاد شده، بازپرداخت تسهیلات را تضمین می کند.

این تضمین نافی وظایف بانک ها برای وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات نیست و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موظف است تسهیلات را در سر رسید مقرر از محل فروش محصولات خریداری شده و ضرر و زیان دریافتی، بازپرداخت کند.

همچنین بانک مرکزی موظف است، ضمن هماهنگی دقیق با بانک های عامل به نحوی اقدام کند تا قبل از دیماه سال جاری تمام تسهیلات مربوط پرداخت شود و امکان ورود موثر در بازار همراه با کسب رضایت تولید کنندگان فراهم شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا