انرژی

قول معاون وزیر نیرو برای بهبود کیفیت آب آبادان

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در آینده بسیار نزدیک حجم بسیار زیادی از آب با کیفیت از طریق سامانه آبرسانی طرح غدیر که شریک ندارد و برداشت نیشکر در بالادست و یا مدهای دریا بر روی آن اثرگذار نیست، به مردم آبادان خواهد رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی، حمیدرضا جانباز در جلسه بررسی مشکلات آب شهرستان آبادان اظهار کرد: شرایط ما در کشور به دلایل مختلف از جمله خشکسالی و تداوم آن، شرایط سختی است و با برآوردی که انجام داده ایم حدود ۳۴ میلیون نفر در شهرها و روستاهای کشور در معرض تنش آبی هستند.

وی افزود: باید بپذیریم که روز به روز و سال به سال با توجه به تغییرات اقلیمی، شرایط کشور به لحاظ بارش، روان آب و متوسط درجه حرارت، شرایط سخت تری خواهد بود و باید به سمتی برویم تا بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم و با آن سازگار شویم.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: دغدغه دولت در استان خوزستان دغدغه جدی است و مصوبه دولت در سال گذشته یک مصوبه بی نظیر برای خوزستان بود و تاکنون چنین مصوبه ای را شاهد نبوده ایم. در ۳۳۰ نقطه استان پروژه های اجرایی بخش آب و فاضلاب در حال اجرا است و امیدواریم با تکمیل این پروژه ها بخشی از مشکلات مردم حل شود.

جانباز با اشاره به بحث شوری آب در آبادان و خرمشهر عنوان کرد: در آینده بسیار نزدیک حجم بسیار زیادی از آب با کیفیت از طریق سامانه آبرسانی طرح غدیر که شریک ندارد و برداشت نیشکر در بالادست و یا مدهای دریا بر روی آن اثر گذار نیست، به مردم آبادان خواهد رسید. در تیرماه بخش عمده ای از این طرح نهایی می شود و مردم آبادان شاهد حلاوت این طرح و تغییرات جدی در بحث کیفیت آب خواهند بود.

وی ادامه داد: در طرح غدیر تمام جمعیتی که در اطراف خط انتقال آن قرار دارند، فارغ از اینکه در شهر یا روستا باشند، از آب این طرح بهره مند خواهند شد. اگر مجتمع تصفیه خانه شهید کشتکار را به خط غدیر متصل کنیم، بخش عمده ای از روستاهایی که در مسیر این طرح هستند، از آب غدیر بهره مند خواهند شد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه هرچه میزان برداشت از کارون کمتر شود، مشکلات مردم در بحث طمع، مزه و بوی آب کمتر خواهد شد، گفت: تصمیم گرفته شده تا باقی مانده آب مورد نیاز آبادان توسط آب شیرین کن ها تامین شود تا آن زمان، آب از طریق سامانه آب حیات به صورت مستمر به آبادان تزریق خواهد شد و همچنین به هر میزان تانکر برای آبرسانی به شهرستان آبادان نیاز باشد، از طریق استان های معین این نیاز را مرتفع خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا