صنعت، معدن، تجارتمعدن

اعلام فراخوان آثار مستندسازان بخش معدن و صنایع معدنی بزودی / کرباسیان تاکید کرد: برنامه بلند مدت ساخت آثار مستند کلید زده می شود

فراخوان ارسال آثار مستندسازان بخش معدن و صنایع معدنی به زودی اعلام می شود. این فراخوان در گام نخست با هدف جذب و چمع آوری مستندهای شاخص در این حوزه برگزار می شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست هم اندیشی مستندسازی در بخش معدن و صنایع معدنی،‌ این خبر را اعلام کرد.

مهدی کرباسیان درباره ضرورت تامین امکانات لازم برای اجرای آثار مستند این بخش گفت: می توانیم مستندسازان حرفه‌ای را برای افق چند ساله معدن گردهم آوریم. به واقع نحوه فعالیت معدن و صنایع معدنی ‌برای ساخت فیلم های مستند می‌تواند در موضوعات مختلف همچون معدن و محیط زیست، معدن و اقتصاد و … مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

همچنین بخوانید

مهدی کرباسیان اختصاص جوایز ویژه برای ترغیب و تشویق بیشتر مستندسازان و ادامه فعالیت مستمر در بخش معدن و صنایع معدنی را ضروری دانست و تاکید کرد: باید با فیلم سازان عرصه ی سینمای مستند ایران نشستی برای مطرح کردن مسائل مهم بخش معدن داشته باشیم تا فیلم‌های در خور توجهی ساخته شود.

او با بیان اینکه بخش معدن وصنایع معدنی از ظرفیت های قابل ملاحظه ای برخوردار است افزود: ساخت فیلم های مستند یکی از راه های موثر برای نمایش و معرفی ظرفیت ها و دستاوردهای معدنکاران است و ایمیدرو آمادگی دارد در حمایت از این جشنواره همراه مستندسازان باشد.

اختصاص بخش ویژه مستند معدن و صنایع معدنی در جشنواره بین المللی « سینمای حقیقت»

مدیرعامل مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی در این نشست با اشاره به پیشنهادات ارائه شده برای ساخت مستند معدن و صنایع معدنی اظهارکرد: متاسفانه در این بخش مهم اقتصادی کشور فیلم مستند کم تری تولید شده و دست اندرکاران تلویزیون نیز این موضوع را کمتر مورد توجه خود قرا ر داده اند. البته دیده نشدن این بخش از اقتصاد کشور بدلیل عدم اختصاص بودجه مناسب در این حوزه از سوی دستگاه های متولی است.

سید محمد مهدی طباطبایی نژاد در ادامه توضیح داد: طی سال های گذشته فیلم مستند شیار ۱۴۳ تولید شد که این برنامه چالش پیش روی خانواده های معدنی را نشان می داد. در فیلم های مستند وجه رسانه ای آن موثر است.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی تصریح کرد: پیشنهاد نخست ما به ایمیدرو این است که برای ارتقا جایگاه معدن یک برنامه مشترک دو ساله با ارائه ۵ تا ۱۰ فیلم مستند بلند در نظر گرفته شود. در این برنامه مشترک شیوه کار را ایمیدرو ارائه دهد و مرکز سینمای مستند و تجربی نیز امور مربوط به اجرا و تولید محتوای این برنامه ها را برعهده می گیریم.

طباطبائی نژاد به معرفی جشنواره بین المللی « سینمای حقیقت» پرداخت و گفت: این جشنواره در منطقه شرق جهان در کنار و همتراز با جشنواره یاماگاتای ژاپن جز معتبرترین جشنواره‌های دنیا بشمار می رود و هرساله نیز مستندسازان مطرح و شناخته شده جهان در جشنواره حقیقت حضور می یابند، بطوری که سال گذشته ۶۰ مهمان خارجی همچون فرانکو رزی، مستندساز معروف جهان در آن شرکت داشتند.

پیش بینی بخش ویژه در جشنواره بین المللی « سینمای حقیقت» برای نمایش آثار مرتبط با بخش معدن با اهدای جوایز ویژه ، تشکیل کارگروه مشترک به منظور انتخاب موضوعات مناسب برای ساخت مستند در بخش معدن و صنایع معدنی با هدف ارایه و نمایش در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی و تنظیم و انتشار فراخوان مربوطه ، اعزام مستندسازان عرصه ی فیلم و سینما به شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی با هدف آشنایی بیشتر و عمیق تر مستندسازان، نویسندگان و پژوهشگران از جمله تصمیمات و مصوبات این نشست بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا