امور زیربناییتعاون و اشتغال

رقابت ۵۴۰ جوان ماهر در مسابقات ملی مهارت/آغاز مسابقات از ۲۴ تیر

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هجدهمین مسابقات ملی مهارت، انتخابی چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت در روسیه ۲۰۱۹ را با حضور ۵۴۴ جوان ماهر را در تیر ماه سال جاری برگزار می کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، رضا باجولوند، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت این سازمان گفت: هجدهمین مسابقات ملی مهارت از ۲۴ تا ۲۷  تیر ماه سال جاری در ۳۳ رشته مهارتی با حضور جوانان ماهر سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: در این مرحله از مسابقات ملی مهارت ۵۴۴ نفر از جوانان ماهر، شامل۴۵۷ نفر مرد و ۸۷ نفر زن با یکدیگر به رقابت می پردازند.

همچنین بخوانید

باجولوند در ادامه گفت: مسابقات ملی مهارت در ۳۳ رشته مهارتی در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای، مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه ای خودروی ۹ دی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز (مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک شهیدخدایی و مرکز آموزش  فنی و حرفه ای شماره سه شهید رهبری) برگزار می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان در ادامه افزود: رشته های الکترونیک، تأسیسات الکتریکی، تبرید و تهویه، تراشCNC ، تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه سنگین، راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، رباتیک، طراحی و توسعه وب، طراحی مهندسی مکانیک، فرزCNC ، فناوری مد (خیاطی)، فناوری آب، فناوری طراحی گرافیک، کاشیکاری دیوار و کف، کابینت سازی (چوبی)، گچکاری، گل آرایی، لوله کشی و گرمایشی، مکاترونیک و اتصالات چوبی در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای برگزار می شود.  

وی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز نیز مجری برگزاری هجدهمین مسابقات ملی مهارت در رشته های نجاری (سازه های چوبی)، قنادی، آشپزی، آجرچینی، جواهرسازی، مدیریت سیستم های تحت شبکه، جوشکاری، ساخت و تولید و کنترل صنعتی و طراحی فضای سبز است.

 باجولوند افزود: رشته های فناوری خودرو، نقاشی خودرو و صافکاری خودرو در مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه ای خودرو ۹ دی برگزار می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان تصریح کرد: مسابقات ملی مهارت هرسال در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی با حضور استعدادهای برتر مهارتی که عمدتاً جوانان زیر ۲۱سال هستند، برگزار می شود.

وی افزود: برگزیدگان نهائی مسابقات ملی مهارت به مسابقات جهانی مهارت که هر ۲سال یکبار در یکی از کشورهای عضو سازمان جهانی مهارت برگزار می شود، اعزام می شوند.

این مقام مسئول در سازمان آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت: مرحله شهرستانی هجدهمین مسابقات ملی مهارت با حضور ۴۴ هزار و ۷۱۴ نفر و مرحله استانی با حضور ۴ هزار و ۳۴ نفر شرکت کننده در سراسر کشور برگزار شد که ۵۴۴ نفر به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

باجولوند از اضافه شدن چهار رشته مهارتی نجاری، گچکاری، گل آرائی و تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه سنگین در فهرست رشته های رقابتی هجدهمین مسابقات ملی مهارت خبر داد.  

بر اساس این گزارش، تاکنون ۱۷دوره مسابقات ملی مهارت درکشور برگزار شده و در سال جاری نیز هجدهمین مسابقات ملی مهارت از ۲۴تا ۲۷ تیر ماه برگزار می شود.

برگزیدگان نهایی هجدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی در رشته های منتخب به چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت که در سال ۲۰۱۹ در کشور روسیه برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا