بانک و بیمهطلا و ارز

۱۰صرافی غیرمجاز در تهران پلمب شد

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق استان تهران با اشاره به وجود دلارهای تقلبی در بازار گفت: فعالیت ۱۰ صرافی فاقد مجوز متوقف و ۲۲۱ صرافی هم در تعامل با بانک مرکزی مورد بازرسی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، علی‌اکبر پوراحمدی‌نژاد امروز در جلسه تنظیم بازار با اشاره به میزان قاچاق صورت گرفته در سه ماهه نخست سال ۹۷ اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۲۱ نفر که در رأس معاملات ارزی بودند دستگیر شده و مقادیر قابل ملاحظه‌ای ارز قاچاق از آن‌ها ضبط شد.

وی بیان کرد: در ادامه فعالیت‌های مبارزه به قاچاق کالا و ارز، فعالیت ۱۰ صرافی فاقد مجوز نیز متوقف و ۲۲۱ صرافی هم در تعامل با بانک مرکزی مورد بازرسی قرار گرفتند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق استان تهران با اشاره به وجود ارز تقلبی در بازار افزود: دغدغه کنونی، کثرت ارز دلار تقلبی است که مقادیر متعددی با کمک وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی کشف شده و تنها در یک مورد ۱۴۶ هزار دلار تقلبی کشف شد، ضمن اینکه چندین میلیون دلار تقلبی نیز از مسیر شبکه‌های مجازی در اختیار مردم قرار گرفت که باید مردم دقت لازم را داشته باشند.

پوراحمدی‌نژاد تصریح کرد: مردم فقط باید از مبادی قانونی اقدام به تأمین ارز کنند که با توجه به این مشکل، تدبیر مبادلات ثانویه کلید خورده که رسمیت آن به زودی اعلام می‌شود.

وی سپس با اشاره به استقرار سیستم‌های نظارتی برای جلوگیری از خروج طلا و ارز از فرودگاه‌ها گفت: تلاش می‌کنیم در فرودگاه‌ها مانع خروج ارز و طلا شویم که در این زمینه کشفیات جاساز شده رشد ۹۵ درصدی داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق استان تهران ادامه داد: چندین مورد شمش عیار پایین نیز کشف شدند که با تبدیل به ضرب سکه خسارات زیاد و ضررهای بسیاری را به مردم تحمیل می‎کند.

پوراحمدی‌نژاد همچنین با اشاره به موارد تخلف بیان کرد: رصد ثبت سفارش‌ها و ارزیابی قیمت اعلامی و واقعی به ویژه در حوزه تلفن همراه که با شرکت‌هایی که ارز قانونی دریافت و مبادرت به فروش ارز کردند و تلفن همراه را با قیمت بالا عرضه کردند انجام شده، و در سایر اقلام نیز روند نظارتی آغاز شده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا