انرژی

تولید انبوه سیستم‌های تله‌متری کاربردی در صنایع آب و فاضلاب با توان داخلی

یک شرکت ایرانی اقدام به تولید دستگاه RTU برای استفاده در اتوماسیون صنایع آب و فاضلاب، نفت و گاز، برق، فولاد، نیروگاهی و صنایع خرد کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، حمد عباباف‌ها، مدیرعامل شرکت تولیدکننده RTU کاربردی در صنایع آب و فاضلاب، نفت و گاز با اشاره به اینکه امروزه سیستم‌های توکار به دلیل ضریب اطمینان بالا سهم بزرگی را در بازار کسب کرده‌اند، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در بیشتر RTUهای پست برق وجود دارد، عدم نصب تجهیزات و سیستم‌های کنترلی بر اساس استانداردهای EMC است؛ همچنین برنامه‌نویسی، نیاز به ارتباط سیمی برای تغییر تنظیمات و یا مشاهده وضعیت ورودی‌ها و خروجی‌ها از سایر مشکلاتی است که در اتوماسیون پست‌های برق وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای تولید دستگاه «آر.تی.یو» مدل  R3000 باید مراحلی به ترتیب انجام شود، گفت: تهیه قطعات و مواد اولیه یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در کیفیت نهایی محصول است. بعد از آن مونتاژ و بررسی ظاهری، تست، کالیبراسیون و بازبینی اصلی از دیگر مراحل اجرای طرح است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه بسته‌بندی و رهگیری محصول از اقدامات نهایی است، گفت: درحال حاضر نمونه‌سازی، تست و اخذ تأییدیه برای RTUهای مدل R3000 انجام شده و تولید آزمایشی ۱۰۰ نمونه را نیز به پایان رسانده‌ایم؛ لذا در اختیار کانال‌های بازاریابی خود و نیز مشتریان بالقوه قرار داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بازار ایران متناسب با صنعت و مصرف‌کننده، برندهای موجود از سهم بازار متفاوتی برخوردارند که مجموعاً ۶۰ درصد سهم بازار کلی این محصول را برندهای خارجی در اختیار دارند. برندهای داخلی فعال در تولید این محصول نیز مابقی بازار را در اختیار خود گرفته‌اند که با حمایت از شرکت‌های داخلی می‌توان این درصدها را تغییر داده و به رونق بازار داخلی کمک کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی صحا، عباباف‌ها با بیان اینکه در وضعیت فعلی عمدتاً در صنایع آب و فاضلاب فعال هستیم، افزود: به‌نظر می‌رسد چالش اصلی این طرح در توانمندی بازاریابی و فروش و ایجاد بازارهای جدید در راستای ارائه محصول باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای این محصول که نمونه صنعتی آن ساخته شده بود و برای تولید انبوه نیاز به تسهیلات داشتیم؛ از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک درخواست وام کردیم و تسهیلاتی برای تولید این محصول در اختیار ما قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، شرکت سازنده این دستگاه، ارائه‌دهنده راه‌حل‌های مختلفی در نرم‌افزار و سخت‌افزار سیستم‌های تله متری و اسکادا بوده و توانسته است در حوزه آبفای کشور به تهیه و تأمین نیازهای کنترلی و اسکادا بپردازد. طرح ارائه شده، در راستای ارتقای یکی از محصولات فعلی شرکت به نام (RTU(RemoteTerminal Unit است؛ این طرح یکی از زیرمجموعه‌های اصلی سیستم‌های کنترلی SCADA است که وظیفه آن جمع‌آوری اطلاعات کنترلی و نظارتی در سطح فیلد یک مجتمع صنعتی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا