بورسبورس کالا

نقش مهم بورس کالا در تعادل بازارها

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با قاطعیت می توان اعلام کرد بورس کالا تنها محلی است که می توان محصولات مختلف را بر مبنای مکانیزم عرضه و تقاضا و کشف قیمت واقعی، معامله کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: بورس کالا بهترین ابزار برای کشف واقعی قیمت ها و جلوگیری از قیمت های کاذب است به خصوص در شرایطی که بازارها با التهاب روبه رو می شود باید از بورس کالا بیش از گذشته بهره ببریم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در بورس کالا عرضه و تقاضا در کشف قیمت محصولات دخیل است و قیمت ها براساس واقعیت های اقتصادی تعیین می شود. به این ترتیب با توجه به شفافیت موجود در بورس، امکان تنظیم بازار و جلوگیری از حبابی شدن قیمت ها به مراتب آسان تر از هر بازاری است.

همچنین بخوانید

وی در ادامه به عرضه زعفران در بورس کالا اشاره کرد و گفت: عرضه زعفران در بورس کالا که چند وقتی است شاهد آن هستیم، سلامت خرید و فروش و کشف قیمت واقعی این محصول را تضمین کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: باید توجه داشت زعفران جزو محصولاتی است که می تواند برای کشور ارزآوری به همراه داشته باشد اما متاسفانه شاهد صادرات فله ای این محصول در بازارهای جهانی هستیم، برهمین اساس عرضه زعفران در بورس کالا می تواند در کنار کشف قیمت از صادرات فله ای این محصول نیز که توجیه اقتصادی برای کشور ندارد، جلوگیری کند.

جعفرزاده ایمن آبادی به تشریح اهمیت تولید زعفران پرداخت و گفت: طلای سرخ تنها محصولی است که یکسال کاشته می شود و سال ها قابلیت برداشت دارد و این از مزایای زعفران است که سایر محصولات از آن برخوردار نیستند. همچنین این محصول تقریبا در بیشتر شرایط آب و هوایی امکان تولید دارد و به آب کمی هم در روند تولید نیاز دارد.

وی با اشاره به ارزآوری بالای زعفران برای کشور، اظهار داشت: دولت باید در حوزه کشاورزی به بسته بندی محصولات کشاورزی و عرضه تمامی محصولات در بورس توجه ویژه ای داشته باشد. امیدواریم با حمایت کشاورزان بتوانیم از طریق بورس کالا محصول با کیفیت را با تضمین سلامت و کیفیت آن تولید و به خریداران داخلی و خارجی عرضه کنیم.

 

منبع
ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا