بانک و بیمهطلا و ارز

کدام لوازم خانگی بیشترین ارز دولتی را گرفتند؟/ ۹۰میلیارد تومان به واردات کولر گازی رسید!

۵۰ میلیون یورو ارز دولتی در حالی به واردات لوازم خانگی اختصاص یافته که با تک نرخی شدن ارز و شکل گیری بازار غیر رسمی و در پی آن نوسانات ارزی، فروش لوازم خانگی از سوی برخی فروشگاه‌ها متوقف شد و یا در صورت فروش قیمت‌ها افزایش چشمگیری نسبت به پیش از تک نرخی شدن ارزداشت.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ در فهرست اعلام شده از سوی بانک مرکزی بالاترین میزان ارز به واردات کولر گازی اختصاص یافته به طوری که ۱۳ شرکت در مجموع  مبلغ ۱۸ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۱۳ یورور برای واردات این کالا دریافت کردند که با احتساب یورو ۵ هزار تومان بیش از ۹۰ میلیارد تومان صرف  واردات کولر گازی شده است.

همچنین بخوانید

 بر این اساس ۱۴ شرکت برای واردات "اتو برقی" مبلغ ۵۴۳ هزار و ۲۸۷ یورو، ۶ شرکت برای "اتو پرس خانگی" مبلغ ۷۹۱ هزار و ۷۵۰ یورو، ۳ شرکت برای "آبسردکن خانگی" مبلغ ۳۶۸ هزار و ۸۵۲ یورو، ۳۳ شرکت برای "بخار‌شور"  مبلغ ۵۳۱ هزار و ۳۶۵ یورو ارز دولتی دریافت کرده‌اند.

در ادامه یک شرکت برای واردات "چرخ خیاطی" به مبلغ ۱۳۰ هزار و ۸۹۹ یورو، ۶ شرکت برای "تستر" 36 هزار و ۹۳۱ یورو، ۲ شرکت برای "خشک‌کن لباس خانگی" به مبلغ ۱۰ هزار و ۳۶۵ یورو، ۳ شرکت برای "ماکروویو" مبلغ ۱۴۷ هزار و ۳۵۴ یورو و ۵ شرکت برای "هود خانگی" مبلغ ۴۶۸ هزار و ۴۶۴ یورو ارز دولتی گرفته‌اند.

 23 شرکت برای واردات "مخلوط‌کن و آبمیوه‌گیری" مبلغ یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۳۳۲ یورو، ۱۹ شرکت برای"چای‌ساز و قهوه‌ساز" مبلغ یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۹۱۹ یورو، ۱۳ شرکت برای "جارو‌برقی" مبلغ دو میلیون و ۵۳ هزار و ۹۳۳ یورو، ۱۷ شرکت برای "فرو و اجاق گاز" مبلغ ۱۵ میلیون و ۵۴۰ هزار یورو، ۱۰ شرکت برای "ماشین ظرف‌شویی" مبلغ ۴ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۷۱۱ یورو، ۱۲ شرکت برای "ماشین لباس‌شویی" مبلغ دو میلیون و ۳۸۵ هزار و ۳۳۰ یورو و ۲۷ شرکت برای واردات "یخچال و فریزر" به مبلغ ۴ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۴۷۴ یورو ارز دولتی اخذ کرده‌اند.

در مجموع ۱۳۷ شرکت به مبلغ ۵۲ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۲۷۹ یورو برای واردات لوازم خانگی ارز دولتی دریافت کرده‌اند.

 اختصاص این حجم ارز به واردات لوازم خانگی در حالی صورت گرفته که  چندی پیش نایب رییس اتحادیه لوازم خانگی در واکنش به اظهارات وزیر صنعت مبنی بر اینکه لوازم خانگی به هیچ وجه نباید گران شود گفته بود "دلار ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان لوازم خانگی تعلق نگرفته بنابراین با احترامی که برای وزیر صنعت قائلم، مخالف تاکید ایشان درباره بالا نرفتن قیمت لوازم خانگی هستم".

WhatsApp Image 2018-07-02 at 03.30.33

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا