بانک و بیمهبیمه

عدم صدور دفترچه بیمه برای معلولان

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان ازکاهش کمک هزینه تحصیلی معلول خبر داد و گفت: مدتی است دفترچه بیمه معلولان صادر و یا تمدید نمی شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از مهر، علی همت محمودنژاد در مراسم دیدار تعدادی از معلولان با مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: عمده مشکلات معلولانی که به ما مراجعه می کنند درمان و معیشت است که ما به این موضوعات و درخواستها رسیدگی خواهیم کرد.

 

وی به قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و اظهار داشت: با پیگیری هایی که از سالهای قبل برای تصویب قانونی جامع برای معلولان انجام دادیم، سرانجام توانستیم با رفع ایرادات قانون قبلی، لایحه حمایت از حقوق معلولان را به تصویب برسانیم.

وی همچنین در مورد پلاک ویژه معلولان نیز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که انجمن حمایت از حقوق معلولان پیگیری و به سرانجام رساند، تخصیص پلاک ویژه برای تردد این افراد بود که البته در برخی از موارد با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم برطرف شود.

محمودنژاد با اشاره به اینکه باطری کاشت حلزون مدتی است که در شهر تهران توزیع نمی شود، تصریح  کرد: در برخی از مناطق نیز باطری سمعک به معلولان داده نمی شود و همچنین وسایل بهداشتی مورد نیاز این افراد نیز که در گذشته کد وسیله را می دادند، الان با مشکلاتی مواجه است و پول آن به برخی از معلولان پرداخت می شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان درباره صدور کارت معلولیت نیز اظهار داشت: در حال حاضر صدور کارت با تأخیر چهارماهه مواجه است و همچنین دفترچه های بیمه معلولان صادر و یا تمدید نمی شود و عدم پرداخت ودیعه مسکن نیز از دیگر مشکلاتی است که این افراد با آن مواجه هستند. همچنین کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان که در گذشته ۱۵۶ هزار تومان بود مبلغش برای این افراد در سال جاری کم شده است که دانش آموزان معلول نسبت به این موضوع معترض هستند و امیدواریم با کمک بهزیستی استان تهران این مشکلات برطرف شود.

وی همچنین پیشنهادی برای تأسیس هتلی برای نگهداری چند روزه کودکان معلول به مدیر بهزیستی استان تهران ارائه کرد و خاطرنشان کرد: چنانچه مایل باشید ما می توانیم با همکاری یکدیگر هتلی برای نگهداری چند روزه کودکان معلول ایجاد کنیم.

محمودنژاد با اشاره به اینکه هزار سبد کالا میان معلولان توزیع کرده ایم گفت: همچنین با کمک خیرین ۴۰۰ بسته ویژه آموزشی نیز برای مدرسه دانش آموزان معلول میان آنها توزیع شد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا