امور زیربناییصنعت

کاهش نرخ بلیت پروازهای چارتری به دلیل کاهش تقاضای سفر

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی ؛«مقصود اسدی سامانی» امروز (سه شنبه)بیان داشت ؛ پس از تعطیلات نوروزی، مسافرت ها در اردیبهشت و خردادماه هر سال کمتر می شود و این مساله بر کاهش تقاضای سفر با هواپیما نیز تاثیرگذار است.
وی یادآوری کرد هرچه عرضه در بازار زیاد شود تقاضا کاهش پیدا می کند.
اسدی سامانی ادامه داد: با توجه به کاهش تقاضا در بازار، شرکت های چارترکننده که هزینه خرید بلیت را به شرکت های هوایی پرداخت کرده اند به منظور کسب درآمد بیشتر به فروش بلیت ها با قیمت کمتر وادار شده اند.

** کسب موافقت اصولی از سوی دو شرکت هوایی تازه
اسدی سامانی درباره شمار شرکت های هوایی کشور گفت: هم اکنون ۱۴ شرکت هوایی در کشور داریم. دو شرکت نیز موفق شده اند از سازمان هواپیمایی کشوری موافقت اصولی را دریافت کنند.
وی اضافه کرد: پس از اینکه شرکت ها موافقت اصولی را دریافت کردند ۶ ماه فرصت دارند با تامین ناوگان مورد نیاز پروازهای هوایی خود را آغاز کنند، در غیر این صورت می توانند ۶ ماه دیگر آن را تمدید کنند.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: این دو شرکت هم اکنون در حال تامین ناوگان و ایجاد ساختارهای سازمانی هستند تا بتوانند تا در موعد مقرر قانونی پروازهای خود را عملیاتی کنند.
اسدی سامانی درباره تامین ناوگان بیشتر از سوی ایرلاین های ایرانی گفت: بسیاری از شرکت های هوایی برای نوسازی ناوگان هوایی خود در حال مذاکره با شرکت های اجاره دهنده هواپیما هستند تا بتوانند ناوگان مورد نیاز خود را به صورت اجاره یا اجاره به شرط تملیک تامین کنند.
، شرکت های هوایی ایران هم اکنون بیش از ۲۶۰ هواپیما در اختیار دارند که نزدیک ۱۰۰ فروند آن زمینگیر است و بقیه در مسیرهای داخلی و بین المللی پرواز می کند.
از نهم آذرماه پارسال در بیش از ۱۷۰ مسیر داخلی طرح آزادسازی قیمت بلیت پروازهای داخلی اجرا شد.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا