امور زیربناییتعاون و اشتغال

تفاهم نامه افزایش توان بیمه پردازی مشاغل روستایی امضا شد

تفاهم نامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر با صندوق کارآفرینی امید به منظور توسعه مشاغل و رفاه روستایی وافزایش توان بیمه پردازی در مناطق روستایی منعقد شد.

به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، تفاهم نامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با صندوق کارآفرینی امید با حضور اصغر نورالله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و محمدرضا واعظ مهدوی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر و در راستای برنامه حمایتی از روستاها در برنامه ششم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دولت منعقد شد.

در این نشست واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تاکید بر اینکه اشتغال فراگیر روستایی از برنامه‌های مهم دولت است، گفت: ایجاد این صندوق راهکار دولت برای حمایت از روستاییان و عشایر محسوب می شود.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان کارفرما، روستاییان را تحت پوشش بیمه ای قرار می دهد و با پرداختن سهم حق بیمه کارفرما، از آنها در برخورداری از مزایای بیمه حمایت می کند، ادامه داد: از این رو امروز می بینیم که بعد از  15 تا ۱۶ سال مردم  از ثمرات آن بهره مند می شوند و اکنون بسیاری از افراد در روستاها درحال دریافت  حکم های بازنشستگی خود هستند.

مهدوی با اشاره به اهمیت حمایت از کارآفرینان و باز کردن فضایی برای ایجاد خلاقیت و تشویق آنها ، انعقاد تفاهم نامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر با صندوق کارآفرینی امید را امری  در راستای تحقق این هدف دانست وافزود: ما متعهد میشویم کسانی را  که از طریق صندوق کارآفرینی امید مشغول به کار می شوند حمایت کنیم و بیمه آنها را به عهده بگیریم. با این همکاری کارآفرینان روستایی را نیز تحت پوشش قرار می دهیم.

در ادامه نشست  نورالله زاده حمایت از کالای داخلی را یکی از اهداف توسعه مشاغل روستایی دانست و  گفت:  بیشترین تولید داخلی در روستاها انجام می گیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا