ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سیاست دولت تدبیر و امید با همه محدودیت‌ها توسعه‌ای است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست دولت تدبیر و امید با همه محدودیت‌ها سیاست توسعه‌ای است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمود واعظی در جلسه شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه مسئولان و نمایندگان استان اردبیل دارای نگاه ملی هستند؛ چراکه به دنبال توسعه کل کشورند، افزود: رئیس جمهوری قبل از سفر به بنده اعلام کردند که به اطلاع مسئولان و مردم استان اردبیل برسانم که آنچه که ایشان در سفر به استان به آنها اشاره کرده‌اند، به آنها پایبند هستند و اگر تاخیری در برخی از آنها بوجود آمده از محدودیت‌های پیش رو است که امید می‌رود همه آنها به زودی محقق شوند.

وی با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید با همه محدودیت‌ها سیاست توسعه‌ای است، گفت: نگاه دولت معطوف به آینده و توسعه و کار برای مردم و کشور است.

همچنین بخوانید

واعظی با بیان اینکه توسعه نباید طوری باشد که فکر کنیم همه ایران فقط تهران، کلان‌شهرها و یا مراکز استان‌ها است، تصریح کرد: نقاط روستایی، مناطق مرزی و کم برخوردار در اولویت دولت برای خدمات‌رسانی هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هزینه‌ای که در سه سال گذشته برای گازرسانی به مناطق روستایی شده، بسیار عظیم است، خاطرنشان کرد: آنچه که دولت هدف‌گذاری کرده به دلیل بسیاری از محدودیت‌های مالی کند پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه پس از بحث و بررسی‌های فراوان در آغاز کار دولت به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم همه تعهدات دولت قبلی را اجرا کنیم، باید ۱۰ الی ۱۵ سال ریالی تعهد به جایی نداشته باشیم، افزود: تصمیم گرفتیم پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در اولویت اجرا قرار دهیم و پروژه‌های دارای پیشرفت کم را به بخش خصوص واگذار کنیم.

واعظی با بیان اینکه در بحث سیاست خارجی آنچه که در کشور انجام شد، نقش مقام معظم رهبری کلیدی و تعیین کننده بود، افزود: اگر راهنمایی‌ها و پیشنهادات و انتقادات ایشان و حمایت‌های مردم نبود، تیم مذاکره کننده نمی‌توانست این توفیق بزرگ را برای کشور و مردم به دست آورد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه صادرات نفت در ماه گذشته بوده که یک رکورد شکنی بعد از انقلاب محسوب می‌شود، گفت: خدمات و صنعت در حال حاضر روند رو به مثبت دارد و تلاش کردیم تورم کنترل شود و از ۴۰  به تک رقمی برسد.

وی با بیان اینکه همه سیاست‌های توسعه دولت می‌تواند با همراهی مجلس پیش رود؛ چراکه این مجلس به دنبال منافع کشور است، افزود: معتقدم راه‌آهن اردبیل نیز باید به سرانجام برسد.

واعظی تصریح کرد: امید می‌رود با ایجاد بندر خشک در اصلاندوز و اتصال به خط ریلی جمهوری آذربایجان، این خطر ریلی به راه آهن سراسری کشور وصل شود.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا