بورسفرابورس

کشف قیمت ۱۷۰۰ ریالی هر سهم پتروشیمی غدیر

حداکثر تعداد سهامی که هر شخص حقیقی و حقوقی در عرضه اولیه سهام پتروشیمی مجاز به خرید آن بود تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ سهم اعلام شد که با مشارکت بیش از ۱۴۶ هزار نفری خریداران، به هر کد معاملاتی تا سقف ۸۸۶ سهم تخصیص یافت.

نخستین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران امروز با عرضه ۱۰ درصد از سهام شرکت پتروشیمی غدیر در بازار اول فرابورس رقم خورد که طی آن هر سهم این شرکت در پی استقبال خریداران در سقف دامنه قیمتی ثبت سفارش یعنی یک هزار و ۷۰۰ ریال کشف قیمت شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، امروز چهارشنبه ۱۳ تیرماه تعداد ۱۳۰ میلیون سهم از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم پتروشیمی غدیر در نماد «شغدیر» به خریداران عرضه شد که دامنه قیمت در این عرضه که به روش ثبت سفارش صورت گرفت از یک‌هزار و ۶۵۰ ریال تا یک‌هزار و ۷۰۰ ریال تعیین شده بود.

در این میان حداکثر تعداد سهامی نیز که هر شخص حقیقی و حقوقی در عرضه اولیه مجاز به خرید آن بود تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ سهم اعلام شد که با مشارکت بیش از ۱۴۶ هزار نفری خریداران، به هر کد معاملاتی تا سقف ۸۸۶ سهم تخصیص یافت.

در سی‌و‌پنجمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر با بیان اینکه این شرکت یکی از ۴ شرکت تولیدکننده PVC در کشور است که سود ده شدن آن مدیران این مجموعه را ترغیب به حضور در بازار فرابورس کرده است، گفت: طی ۲ سال گذشته با آماده‌سازی شرکت برای افزایش تولید که شامل نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات و تعمیرات بنیادین کارخانه بود و از آنجا که ظرفیت اسمی این کارخانه تولید ۱۲۰ هزار تن PVC در سال است، میزان تولید پتروشیمی غدیر نه‌تنها به این رقم رسید بلکه از آن نیز عبور کرد و این شرکت سود ده شد.

امین بیانک در این نشست میزان تولید PVC برای سه‌ماهه اول سال ۱۳۹۷ را ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن اعلام و بیان کرده بود: این میزان تولید در طول ۳ ماه، نوید یک سال بسیار خوب را برای پتروشیمی غدیر می‌دهد؛ چراکه در سال‌های گذشته در همین بازه زمانی حداکثر تولید پتروشیمی غدیر بین ۲۶ تا ۲۷ هزار تن بود.

وی با اعلام اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد از فروش شرکت صادراتی است و در سال جاری نیز این روند ادامه خواهد داشت، بازارهای صادراتی پتروشیمی غدیر را شامل کشورهای حوزه CIS، هند، ترکیه، برخی کشورهای آفریقایی، افغانستان و به صورت خاص عراق اعلام و خاطرنشان کرد: بازگشت دوباره تحریم‌ها، بر صنایع و شرکت‌هایی که در بازارهای صادراتی فعال هستند تاثیرات منفی خواهد گذاشت اما راه‌کارهایی نیز برای عبور از این شرایط وجود دارد و در این خصوص مهم‌ترین راه‌کار ما، مذاکره با عوامل خود در کشور عراق بوده به طوری که آن‌ها عامل فروش محصولات پتروشیمی غدیر در دنیا باشند که به این ترتیب مشکلی در زمینه صادرات به بازارهای هدف نخواهیم داشت.

آنطور که بیانک درباره روند سودآوری شرکت در سال ۱۳۹۶ اظهار کرده، «شغدیر» در ۶ ماه ابتدایی سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال، ۹ ماهه ۷۰ میلیارد ریال و ۱۲ ماهه ۲۱۰ میلیارد ریال سود شناسایی کرده که نشان از روند صعودی سودآوری این شرکت است.

بدین ترتیب روز جاری این شرکت از گروه محصولات شیمیایی با سرمایه یک‌ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عرضه اولیه شد تا از شنبه هفته آتی به گردونه معاملات سهام در بازار اول فرابورس ایران وارد شود.

منبع

روابط.عمومی فرابورس ایران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا