بورسبورس کالا

کاهش ۲.۴۱ درصدی قیمت «استایرن منومر» پارس/ افزایش قیمت ۷.۳۲ درصدی «آرگون» ذوب

امروز ارزش معاملات بورس کالا در مجموع ۱۵۷ میلیارد تومان بود که در این میان بیشترین ارزش معاملات به محصول «استایرن منومر» پارس در حدود ۳۱ میلیارد تومان تعلق گرفت. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ ششم تیر، ۲.۴۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امروز چهارشنبه سیزدهم تیرماه، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی حدود ۱۵۷ میلیارد تومان داشت. این معاملات در ۲۳۸ قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود ۱۳۱ میلیارد و ۵۱۸ تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود ۹۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات امروز به «استایرن منومر» شرکت پتروشیمی پارس به میزان ۳۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تعلق گرفت. گفتنی است؛ این محصول به قیمت پایانی پنج هزار و ۲۵۸ تومان بدون رقابت به طور نقدی فروخته شد. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ ششم تیر، ۲.۴۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین بخوانید

تالار صنعتی

براساس این گزارش، امروز دو هزار تن سیمان تیپ یک، سه هزار و ۶۵۰ تن خاک روی و پنج هزار تن گندله سنگ آهن نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی مورد معامله قرار گرفت.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار صنعتی به سیمان تیپ یک شرکت «سیمان اصفهان» به میزان ۲۶۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی کیلویی ۱۳۱ تومان فروخته شد. این معامله با حجم دو هزار تن عرضه، توسط کارگزاری «مبین سرمایه» به طور نقدی داد و ستد شد. گفتنی است، قیمت محصول حاضر نسبت به روز معاملاتی گذشته خود (مورخ ۳۰ خرداد) بدون تغییر باقی مانده است.

دیگر محصول معامله شده امروز تالار صنعتی امروز، «گندله سنگ آهن» شرکت ذوب فولاد اردکان بود که با قیمت پایه کیلویی ۵۲۳ تومان فروخته شد. ارزش این معامله دو میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان برآورد شده است که توسط کارگزاری «آراد ایرانیان» به طور نقدی داد و ستد شد.

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز، معامله ۲۳ هزار و ۳۱۷ تن مواد شیمیایی را تجربه کرد. همچنین طی این روز ۵۰۰ تن گوگرد، هشت هزار تن لوب کات، ۴۰ تن آرگون، دو هزار و ۵۹۱ تن قیر و سه هزار تن وکیوم باتوم نیز در این تالار معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به «استایرن منومر» شرکت پتروشیمی پارس به میزان ۳۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی پنج هزار و ۲۵۸ تومان بدون رقابت، توسط کارگزاری «بانک سپه» در شش هزار تن به طور نقدی داد و ستد شد. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ ششم تیر، ۲.۴۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین طی این روز، «لوب کات سنگین» پالایش نفت بندرعباس، حدود ۱۶ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد. این محصول با قیمت پایانی دو هزار و ۲۷ تومان در حجم هشت هزار تن توسط کارگزاری «بانک پاسارگاد» معامله شد. کالای حاضر در معامله قبلی خود مورخ دهم تیرماه با همین قیمت معامله شده بود.

گفتنی است، کم ارزشترین محصول این تالار هم به کالای «آرگون» ذوب آهن اصفهان به میزان ۳۴ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی ۸۵۰ تومان و حجم ۴۰ تن به طور سلف توسط کارگزاری «آگاه» فروخته شد. شایان ذکر است، این محصول نسبت به معامله قبلی خود ۷.۳۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

علاوه بر این، امروز ۱۵هزار و ۲۴۵ تن قیر و ۵۰ تن عایق رطوبتی در تالار صادراتی بورس کالای ایران داد و ستد شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله پنج کیلوگرم زعفران رشته ای، دو هزار و ۴۰۰ تن گندم و یک هزار و ۲۵۰ تن شکر بود.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» خوزستان به میزان حدودی یک میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایانی ۹۰۲ تومان در حجم ۱۶۰۰ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» معامله شد. عرضه‌کننده این محصول نیز شرکت «مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به شکر سفید «قند میبد» به میزان ۶۸ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعلق گرفت. این محصول امروز با قیمت پایه دو هزار و ۷۲۲ تومان به حجم ۲۵ تن توسط کارگزاری «باهنر» داد و ستد شد. عرضه‌کننده این کالا، شرکت بازرگانی تولید شکر و صنایع جانبی بود. این محصول هم نسبت به معامله قبلی خود بدون تغییر باقی مانده است.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا