بورسبورس اوراق

کاهش جزیی تولید بنزین در پالایشگاه اصفهان موقتی است/ شایعه پراکنی در خصوص تعطیلی احتمالی «شپنا» مغرضانه است

رئیس روابط عمومی پالایش و پخش پیرامون شایعه تعطیلی احتمالی پالایشگاه اصفهان روز جاری در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: به دلیل کمبود آب در استان اصفهان، تولید پالایشگاه اصفهان به میزان جزیی کاهش یافته است که با قول مساعد مسولان استان در آینده نزدیک پالایشگاه به ظرفیت کامل بر می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روز جاری شایعه‌ای مبنی بر تعطیلی احتمالی پالایشگاه اصفهان به دلیل کمبود آب در فضای مجازی منتشر شد که سبب تشکیل جو منفی و هیجانی در قیمت سهام این شرکت بزرگ بورسی شد. اما سریعا روابط عمومی پالایشگاه اعلام کرد: خبر توقف تولید بنزین یورو۴ در پالایشگاه اصفهان صحت ندارد، اما به سبب مشکل کمبود منابع آبی، تولید بنزین در دو هفته گذشته تا حدودی کاهش یافته‌است.

در این خصوص اسماعیلی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: به دلیل کمبود آب در استان اصفهان، تولید پالایشگاه اصفهان به میزان جزیی کاهش یافته است که با قول مساعد مسولان استان تولید بنزین در این پالایشگاه  تا هفته سوم تیرماه به ظرفیت کامل باز می گردد.

همچنین بخوانید

البته گفتنی است؛ این کاهش تولید در پالایشگاه از پیش برنامه ریزی شده بوده و جای نگرانی ندارد. چراکه مسولین امر و مدیران مربوطه در تلاشند تا ظرفیت به حالت سابق بازگردد. به نظر می رسد این جو سازی‌ها تنها به دلیل ایجاد هراس در بین سهامداران این شرکت و ترغیب آن‌ها به واگذاری «شپنا» در قیمتهای پایین است. چراکه معاملات نماد این شرکت در بورس حاکی از افزایش اقبال سهامداران به خرید و مالکیت سهم «شپنا» به میزان ۱۵ میلیارد تومان بود.

اما در مجموع امروز بعد از انتشار این اخبار با افت ۴.۹ درصدی به قیمت ۴۴۸ رسید و با صف فروش همراه شد. همچنین حقیقی ها ۵۴ درصد از حجم خریدهای این نماد را تشکیل دادند. پس می توان نتیجه گرفت که فعالان و معامله گران با تجربه بازار سهام از بی اساس بودن شایعه تعطیلی «شپنا» مطلع بودند.

منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا