راه و ساختمانگردشگری

از چه فرودگاه هایی به مقصد مشهد پرواز داخلی وجود دارد

مشهد همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای سیاحتی و زیارتی ایران محسوب شده است. مشهد بعد از تهران، به عنوان دومین کلان‌شهر ایران به حساب می‌آید. به همین دلیل این شهر هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ اقتصادی به رونق و پیشرفت زیادی دست یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علاوه بر مسافران و زائران داخلی که تعداد آن‌ها در سال به حدود ۳۰ میلیون نفر می‌رسد، سالانه حدود یک میلیون زائر نیز از خارج از کشور روانه این شهر می‌شوند. در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، بازارهای قدیمی و سنتی با رنگ و لعاب بسیار زیبا و ارائه اجناس متنوع، وجود باغ‌ها و امکانات فراوانی از جمله رستوران‌های با کیفیت، هتل‌های بسیار شیک و مدرن، باعث افزایش رضایت مسافران و زائران از سفر به این شهر و ثبت بهترین و شیرین‌ترین خاطرات در ذهن آن‌ها شده‌اند.

در کنار روش‌های متفاوت سفر به مشهد، از جمله اتوبوس، قطار و خودروی شخصی، سفر با هواپیما برای افرادی که توان رانندگی‌های طولانی مدت با خودروی شخصی یا اتوبوس و قطار را ندارند، گزینه بسیار مناسب و راحتی به نظر می‌رسد. اگر قصد دارید سفر هوایی ارزانی داشته باشید، بلیط های چارتر مشهد به دلیل قیمت مناسب بلیط هواپیما مشهد، بسیار مناسب است. همچنین در این صفحه می‌توانید به لیست بهترین هتل های مشهد نیز دسترسی داشته باشید.

همچنین بخوانید

روزانه پروازهای متعدد و متنوعی از سراسر کشور به مقصد شهر مقدس مشهد در حال پرواز و جابه‌جایی مسافران و زائران هستند. تنوع در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مسافرتی به مشهد، سطوح متفاوت امکانات با تنوع قیمت و هزینه‌های تمام شده این خدمات، تعدد پروازها در طول هفته و یا حتی در ساعات متفاوت روز، باعث شده است مسافران در انتخاب پرواز مناسب با مشکل مواجه نشوند.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در سال ۱۳۳۰ در مشهد و در محل زائرسرای کنونی احداث و بهره‌برداری شد. به دلیل افزایش تعداد پروازها و تنوع هواپیماهایی که در فرودگاه مشهد به زمین می‌نشستند، این فرودگاه طی سال‌های ۱۳۴۶ با احداث باند جدید و در سال ۱۳۵۷ با احداث ساختمان‌ها و برج مراقبت در کنار پارکینگ و ترمینال جدید مورد بازسازی و تکمیل قرار گرفت. پس از انقلاب شکوهمند اسلامی نیز فعالیت این فرودگاه وارد مرحله تازه‌ای شد.

ترمینال پروازهای داخلی یا همان ترمینال شماره یک فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مساحتی در حدود ۳۸ هزار مترمربع دارد که هر ساله پذیرای میلیون‌ها مسافر و زائر بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (ع) است.

با افزایش مسافرانی که هواپیما را به عنوان وسیله سفر خود به سمت مشهد مقدس انتخاب می‌کنند، امروزه بسیاری از فرودگاه‌های شهرهای مختلف کشور شروع به ارائه خدمات پرواز مستقیم به این شهر زیارتی سیاحتی کرده‌اند. از سوی دیگر، این موضوع باعث گسترش و پیشرفت این فرودگاه‌ها نیز شده است.

با گسترش سفرهای هوایی، بالا رفتن امکانات و امنیت پروازها، افزایش کیفیت تسهیلات ارائه شده به مسافران و… فرودگاه‌های بسیاری در سراسر کشور، متصدی ارائه خدمات پرواز در مسیر شهر خود به مشهد مقدس شده‌اند. به گونه‌ای که امروزه در بسیاری از شهرهای کشور، مسافران و زائران می‌توانند از فرودگاه‌های شهرهای مختلف راهی مشهدالرضا شوند. شهرهایی مانند آبادان، اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، زاهدان، شیراز، کیش، نوشهر و یزد همه روزه و در برخی مواقع در بعضی از این شهرها چندین پرواز در طول روز از فرودگاه خود به سمت فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام می‌دهند. فرودگاه‌های شهرهای دیگری از جمله اراک، اردبیل، ایلام، بندرعباس، بندر ماهشهر، بوشهر، بیرجند، چابهار، رشت، زابل، ساری، شهرکرد، عسلویه، قشم، کاشان، کرمان، کرمانشاه و گرگان نیز بسته به تعداد مسافرین، در طول هفته دو یا سه سفر هوایی به سمت مشهد دارند.

با توجه به اطلاعات دقیق و اعلام شده از سوی مراجع معتبر، فاصله هوایی و طول زمان سفر هوایی از فرودگاه‌های مختلف به مقصد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به شرح جدول زیر اعلام شده است.

فرودگاه مبدأ فاصله هوایی (کیلومتر) طول زمان سفر هوایی (ساعت)
اراک ۹۳۶ ۰۱:۴۰
اردبیل ۱۰۲۶ ۰۱:۴۶
ارومیه ۱۲۹۹ ۰۱:۵۱
اصفهان ۸۳۳ ۰۱:۳۲
اهواز ۱۱۵۰ ۰۱:۵۶
ایلام ۱۲۳۸ ۰۲:۰۲
آبادان ۱۲۴۱ ۰۲:۰۳
بندرعباس ۱۰۵۹ ۰۱:۵۹
بندرماهشهر ۱۱۵۹ ۰۱:۵۲
بوشهر ۱۱۵۵ ۰۱:۵۶
بیرجند ۳۸۱ ۰۰:۵۵
تبریز ۱۱۹۸ ۰۱:۵۹
تهران ۷۴۱ ۰۱:۲۵
چابهار ۱۲۲۳ ۰۲:۰۱
خارک ۱۱۲۱ ۰۲:۰۰
خرم آباد ۱۰۸۳ ۰۱:۵۶
دزفول ۱۱۱۸ ۰۱:۵۳
رشت ۹۰۱ ۰۱:۳۷
رفسنجان ۷۳۵ ۰۱:۲۵
زابل ۷۶۴ ۰۱:۰۶
زاهدان ۹۵۱ ۰۱:۱۳
زنجان ۹۹۷ ۰۱:۴۴
ساری ۵۵۸ ۰۱:۱۴
سنندج ۱۱۴۴ ۰۱:۵۵
سیرجان ۸۴۴ ۰۱:۳۳
شاهرود ۴۱۳ ۰۱:۰۱
شیراز ۹۹۳ ۰۱:۴۴
عسلویه ۰۲:۰۰
قشم ۱۰۸۲ ۰۱:۵۱
کرمان ۷۰۶ ۰۱:۲۳
کرمانشاه ۱۱۶۱ ۰۱:۵۷
کیش ۱۲۰۳ ۰۱:۰۰
گرگان ۴۶۷ ۰۱:۰۵
لار ۱۰۷۶ ۰۱:۵۰
لامرد ۱۱۶۵ ۰۱:۵۷
نوشهر ۷۲۸ ۰۱:۲۴
همدان ۱۰۱۹ ۰۱:۴۶

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا