بورسبورس اوراق

دانشجویان، سفیران بازار سرمایه

روز گذشته زنگ آغاز دومین دوره لیگ ستارگان بورس ایران به صدا درآمد و این رقابت مهم بازار سرمایه کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در همین زمینه و در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز لیگ ستارگان بورس ایران یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه دومین دوره رقابت های لیگ ستارگان بورس ایران تا ۱۴ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، در جمع خبرنگاران گفت: لیگ ستارگان بورس رقابتی فرهنگ ساز و آموزش محور است و با هدف توسعه بازار سرمایه و دانش سرمایه گذاری برگزار می شود.

یاسر فلاح به جزییات برگزاری این رقابت اشاره کرد و ادامه داد: در این دوره در فضایی واقعی و نزدیک به شرایط بازار و بدون محدودیت، ۳۵ تیم دانشگاهی به رقابت می پردازند و به هر کدام از تیم ها ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار داده می شود که می توانند با آن اوراق بهادار خرید و فروش کنند و بر اساس سود و زیان کسب شده تیم برتر معرفی  می شود.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: از طریق این رقابت ارتباط بین دانشگاه و صنعت مالی کشور تقویت و فرهنگ سهامداری به فضای دانشگاهی وارد می شود.

رییس کمیته اجرایی دومین لیگ ستارگان بورس ایران با اشاره به آثار مثبت دوره گذشته این رویداد، تاکید کرد: بعد از این رویداد بسیاری از دانشجویان شرکت کننده سفیران بازار سرمایه در خانواده و دانشگاه خواهند بود و برخی از آنها نیز جذب بازار کار می شوند. امسال نیز این هدف را دنبال می کنیم و به دانشجویان این نوید را می دهیم که اگر از هوش مالی خوبی برخوردار باشند بتوانند از طریق بازار سرمایه امرار معاش کنند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ابراز امیدواری کرد: این رویداد جذاب بازار سرمایه زمینه آشنایی نخبگان جامعه با راه و روش صحیح سرمایه گذاری در بخش واقعی اقتصاد را فراهم کند.

پیگیری دو هدف اصلی از برگزاری لیگ ستارگان

رییس کمیته اجرایی دومین لیگ ستارگان بورس ایران گفت: سال گذشته این رقابت بین دانشگاه های استان تهران برگزار شد اما امسال با وجود مشکلات و سختی هایی که وجود داشت در سطح ملی برگزار می شود و دانشجویان از استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، مازندران، گیلان، استان مرکزی و … در دومین لیگ ستارگان بورس ایران حضور دارند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس اضافه کرد: در این دوره، زمان یک ماهه رقابت به دو ماه افزایش پیدا کرد. همچنین محدودیت هایی که در معاملات و نحوه استفاده از ابزارها داشتیم کاهش پیدا کرده و در نتیجه این رقابت به فضای واقعی بازار نزدیک شده است.

یاسر فلاح افزود: لیگ ستارگان بورس دو هدف یکی در سطح کلان و یکی در سطح تخصصی را دنبال می کند. زمانی که چنین مسابقه ای برگزار می شود بازتاب رسانه ای مردم را کنجکاو می کند که با بازار سرمایه آشنا شوند و می توان از این شرایط به عنوان فرهنگ سازی در سطح عمومی جامعه یاد کرد.

رییس کمیته اجرایی دومین لیگ ستارگان بورس ایران به بعد دیگر برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: اما در سطح تخصصی شاهد ارتباط بازار سرمایه و دانشگاه هستیم. با امکاناتی که سازمان بورس مهیا کرده این فرصت برای دانشجویان و نخبگانی که شاید امکان این را نداشته اند که شخصاً سرمایه گذاری کنند فراهم شده تا بازار سرمایه را تجربه کنند. در این میان افرادی با استعدادهای درخشان کشف و جذب نهادهای مالی مثل تامین سرمایه ها، کارگزاری ها و صندوق های سرمایه گذاری می شوند.

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا