بانک و بیمهطلا و ارز

۲۰۰دلار ارز به هر زائر حج پرداخت می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت از پرداخت ۲۰۰ دلار ارز مسافرتی به هر زائر ایرانی حج تمتع بر مبنای هر دلار سه هزار و ۹۰۰ تومان در سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، محمد آزاد  افزود: تاکنون از نحوه پرداخت این میزان ارز به زائران حج تمتع ۹۷ اطلاعی در دست نیست اما سال گذشته زائران با ارائه کد ملی در شعب اعلام شده ۳۰۰ دلار ارز مسافرتی دریافت می کردند.
معاون سازمان حج و زیارت اظهار داشت: میزان ارز یادشده بر اساس اعلام بانک مرکزی است و به طور معمول پس از صدور ویزای زائران حج، اقدامات پرداخت ارز نیز آغاز خواهد شد.
به گفته وی، صدور ویزای زائران هم اکنون آغاز شده و به محض اتمام صدور ویزا، کار پرداخت ارز مسافرتی به زائران حج نیز انجام می شود.
امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ زائر ایرانی از ۲۰ ایستگاه پروازی در سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع از ۲۷ تیر راهی عربستان می شوند.
حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز پیشتر از اعزام حدود سه هزار نیروی ستادی، پزشک، نیروی خدماتی، حمل و نقل و اسکان برای انجام امور زائران حج تمتع خبر داده و گفته بود: همه نیروهای اعزام شده بر اساس نیازهای متفاوت زائران خدمات لازم را ارائه می دهند.
وی با اشاره به خدمات حمل و نقل زائران حج گفت: جا به جایی ۸۵ هزار زائر در یک مقطع زمانی کوتاه کار بسیار مشکلی است. کاروان های اعزامی به صورت ۸۵ ، ۱۱۵، ۱۳۵ و ۱۶۵ نفره به همراه یک روحانی، معاون و مدیر کاروان اعزام می شوند.
محمدی درباره اعزام پزشکان متخصص نیز گفت: با توجه به اینکه ۷۵ درصد زائران بیش از ۵۰ سال سن دارند و بسیاری از آنان دارای شرایط خاصی هستند، حدود ۳۰۰ پزشک متخصص متشکل از زن و مرد برای ارائه خدمات پزشکی به این زائران به عربستان اعزام می شوند.
وی اضافه کرد: از ۲۸۰ پزشک زن و مرد متخصص اعزامی به حج سال گذشته ۸۰ نفر را زنان تشکیل می دادند و با توجه به پیگیری های انجام شده، تلاش داریم پزشکان متخصص اعزامی امسال بیش از سال گذشته باشند.

همچنین بخوانید
منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا