بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

تغییر رفتار ایرانیان در استفاده از خدمات مالی دیجیتالی

آینده پژوه بانکداری الکترونیک بابیان اینکه زیرساخت های اینترنت وفناوری اطلاعات درایران نسبت به کشورهای توسعه یافته عقب است، گفت:رفتار مردم در استفاده از خدمات مالی دیجیتالی تغییر کرده است.

همچنین بخوانید

«برت کینگ» در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره آینده بانکداری الکترونیک در ایران و چالش های اساسی آن، افزود: یکی از عمده ترین چالش ها در ایران، عقب ماندگی زیرساخت های لازم اینترنت و فناوری اطلاعات نسبت به کشورهای پیشرفته در حوزه بانکداری الکترونیک است.

وی افزود: به نظر من قبل از ورود هرگونه فناوری جدید به ایران به ویژه در بخش خدمات مالی، نیاز است تا زیرساخت های لازم آن در حوزه های اینترنت و فناوری اطلاعات تقویت و به روز رسانی شود.

این آینده پژوه بانکداری الکترونیک ادامه داد: در ایران می بینیم که مردم به طور روزانه در حال گسترش دادن استفاده خود از خدمات مالی اینترنتی و همچنین ابزارک های موبایلی برای پرداخت یا نقل و انتقال پول هستند.

کینگ گفت: در ماه های گذشته نیز شبکه های اجتماعی با قابلیت ارائه خدمات مالی در ایران راه اندازی شده و بتدریج رفتار مردم ایران در استفاده از خدمات مالی دیجیتالی نیز تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین نکته در ایران تغییر رفتار مردم در استفاده از خدمات مالی دیجیتالی است زیرا این موضوع باعث می شود تا بانک ها و شرکت های پرداخت به سمت جذب افراد آگاه به فناوری بروند و تلاش کنند تا زیرساخت های لازم را برای توسعه آن فراهم کنند.

کینگ ، سرمایه گذاری در تلکام و فناوری در ایران را ضروری دانست و اظهار داشت: با سرمایه گذاری در این زمینه، رفتار مردم نیز تابع این سرمایه گذاری ها و ارائه خدمات نوین تغییر بیشتری خواهد کرد.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا