بانک و بیمهطلا و ارز

پیگیری مجلس برای اعلام لیست شفاف دریافت کنندگان ارز دولتی/ انتشار فهرست ارزی مردم را امیدوار کرد

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از پیگیری‌های این ستاد برای اعلام لیست کامل دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰تومانی به صورت شفاف به مردم خبر داد.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ احمد انارکی محمدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین گفت: هر چند که لیست دریافت کنندگان ارز دولتی به صورت کامل منتشر نشد، اما نفس این کار خوب بود و آنطور که از سخنان مسئولان بر می‌آید، دولت اهتمام دارد به رغم وجود برخی مقاومت‌ها این لیست را به صورت کامل و شفاف منتشر کند و در این زمینه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در حال انجام پیگیری‌های لازم است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: بعضا شاهد هستیم که مردم نسبت به گفته‌های مسئولان اعتماد ندارند و تلقی شان این است که مسئولان هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند و هر گزارشی که می‌خواهند ارائه می‌دهند، اما ارائه لیست برخی از دریافت کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی موجب شد که مردم امیدوار شوند و بدانند که اگر قرار است ارز دولتی داده شود، این ارز به هدف واقعی اش می‌رسد و اگر غیر از این باشد، دولت پیگیر تخلفات صورت گرفته خواهد بود.

انارکی محمدی با بیان اینکه برخی ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته اند و کالاهای وارداتی را به قیمت ارز آزاد در بازار عرضه می‌کنند، اظهار داشت: ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر رصد کالا و شناسه کالا تاکید دارد اما از آنجا که هنوز ما در این زمینه به صورت کامل عمل نکرده‌ایم، اگر ندانیم که این ارز به چه کسانی داده می‌شود کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده، به صورت آزاد فروخته می‌شود و نمی‌توانیم این کالاها با سایر کالاها را تشخیص بدهیم و تفکیک کنیم.

وی در ادامه افزود: همچنین یکی از کارهایی که از دولت خواسته شد، ایجاد و مدیریت بازار ثانویه ارز بود که این کار انجام شد و تشکیل این بازار می‌تواند تا حدودی مشکلات موجود را حل کند.

انارکی محمدی با اشاره به تصویب کلیات لایحه مبارز به قاچاق کالا و ارز در صحن مجلس گفت: در این لایحه یک بند ارزی هم وجود دارد که می‌تواند به تخصیص ارز و خروج ارز از کشور کمک کند که امیواریم جزئیات آن هر چه سریع تر در صحن مجلس مطرح شود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا