امور زیربناییراه و ساختمان

سهم ۶۰ درصدی بندر امیرآباد در صادرات بنادر شمالی / سرعت‌دهی به تخلیه و بارگیری با افتتاح اسکله رورو

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه ۶۰ درصد تخلیه و بارگیری بنادر شمالی در بندر امیرآباد انجام می‌شود گفت: با افتتاح اسکله رورو سرعت صادرات و واردات از بندر امیرآباد را افزایش می‌دهیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، سیاوش رضوانی در همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی نمایندگان مجلس سه استان شمالی، استاندار مازندران، مقامات محلی و سرمایه‌گذاران کشورهای حاشیه خلیج فارس صبح امروز در ساری برگزار شد گفت: میزان صادرات توانمندی یک کشور را نشان می‌دهد و با توجه به راهبردهای ۱۴ گانه مقام معظم رهبری در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقامات وزارت راه و شهرسازی به ویژه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برگزاری این همایش از جهت شناسایی راهکارها و چالش‌ها برای توسعه صادرات از دریای خزر ضرورت داشت.

وی با اشاره به ۶ محور اصلی برگزاری این همایش گفت:‌ نقش بنادر در کیفیت صادرات و ارائه خدمات، نقش قوانین صادراتی، وضعیت سیاسی کشورهای حاشیه خلیج فارس و سرمایه‌گذاران این منطقه از جمله موضوعاتی است که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا راهکاری برای توسعه پایدار صادرات از مسیر دریای خزر ارائه شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه برای استفاده ازظرفیت‌های بنادر شمالی باید به همکاری‌ها با کشورهای همسایه خزر تنوع دهیم و تنوع کالایی در صادرات داشته باشیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر بحث ترانزیت از مسیر ایران است که می‌توانیم در این حوزه هم وارد شویم.

رضوانی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال چیزی حدود ۲۲۵ هزار تن کالا در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شده است گفت: ۶۰ درصد تخلیه و بارگیری از بنادر شمالی کشورمان متعلق به بندر امیرآباد است و مابقی از طریق بنادر نوشهر و انزلی انجام می‌شود.

وی افزود: سال گذشته میزان صادرات از بندر امیرآباد حدود ۵۰۰ هزار تن بود که اگر اسکله رورو راه‌اندازی شود می‌توانیم سرعت صادرات را افزایش دهیم.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا