امور زیربناییراه و ساختمان

پائین بودن کرایه از مطالبات جدی رانندگان

مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: پائین بودن کرایه یکی از مطالبات جدی و به حق کامیون داران است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامحسین دغاغله در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: برخی از مطالبات کامیون داران از قبیل کرایه به وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، بیمه رانندگان، سخت و زیان آور بودن شغل رانندگی به سازمان تامین اجتماعی و همینطور گرانی لاستیک، روغن، لوازم یدکی و افزایش قیمت ناوگان حمل و نقل به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می شود.

وی ضمن اشاره به کرایه حمل بار اظهارداشت: سازمان راهداری به استناد برخی از بخشنامه ها و دستور العمل ها در طول سه ساله گذشته از افزایش کرایه کامیون داران منع و اختیار خاصی در این حوزه نداشته است.

همچنین بخوانید

مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: نرخ کرایه حمل و نقل بر اساس شورایعالی اقتصاد و ترابری کشور بصورت توافقی بین صاحب کالا و شرکت حمل و نقل به عنوان نماینده راننده تعیین می شود.

وی در ادامه افزود: نرخ مزبور به دلیل تنظیم بازاردر مدت سه سال گذشته از حالت توافقی خارج و مشمول قیمت گذاری شده بود.

دغاغله تصریح کرد: خوشبختانه امسال این نرخ بواسطه پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته ضمن خروج از شمولیت قیمت گذاری و برگشتن به حالت توافقی از رشد ۲۰ درصدی نیز برخوردار شد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: رانندگان جدا از افزایش ۲۰ درصدی نرخ پایه کرایه حمل و نقل خواستار محاسبه افزایش کرایه بر اساس تن – کیلومتر بودند چرا که محاسبه از این طریق واقعی تر و منطقی تر خواهد بود.

مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: وزیر راه و شهرسازی در راستای مطالبه مدنظر رانندگان دستور تشکیل کارگروهی به منظور بررسی ابعاد بیشتر این موضوع را صادر کرد.

وی اضافه کرد: این کارگروه متشکل از نمایندگان رانندگان، کامیون داران و مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

دغاغله در ادامه یادآورشد: کارگروه مدنظر تاکنون چندین جلسه در خصوص مطالبات رانندگان مبنی بر محاسبه نرخ کرایه بر اساس تن – کیلومتر برگزار و به نتایج خیلی خوبی هم در این زمینه رسیده است که بزودی اجرایی خواهد شد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا