اقتصاد کلانبانکبانک و بیمه

حذف سه دهک از یارانه نقدی به راحتی امکانپذیر است!

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : با توجه به اینکه دولت کسری قابل توجهی در تامین منابع یارانه ای دارد و همچنین اولویت بخش های تولید و ضرورت توسعه اشتغال ، مجلس در بررسی بودجه سال جاری تلاش کرد تا مسیر دولت برای ساماندهی پرداخت یارانه نقدی هموارتر شود .

 

وی افزود : ما در بررسی شاخص های حذف یارانه نقدی ، به ابعاد عائله خانوار توجه کردیم و خانوارهایی که دارای پنج فرزند یا بیشتر هستند از این موضوع خارج شدند و از لحاظ درآمدی هم کف درآمد را در نظر گرفتیم که ۳۵ میلیون تومان در سال است.

همچنین بخوانید

 

وی افزود : برخی گروه ها مانند پزشکان، اساتید دانشگاه ها، قضات و حقوقدانان و همچنین کارمندان دارای این شرایط به راحتی برای دولت قابل تشخیص است و انتظار داریم دولت یازدهم در این زمینه با دقت بیشتر و انگیزه بالاتر وارد شود .

 

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : این سه دهک بالاتر از خط فقر قرار دارند و هرگز افرادی که زیر خط فقر هستند از دریافت یارانه نقدی حذف نمی شوند و حتی خیلی از کسانی که در شرایط جدید یارانه نقدی خواهند گرفت ، بالای خطر فقر هستند و حتی ثروتمند هم محسوب می شوند و ما حداقل ها را در این موضوع در نظر گرفته ایم .

 

وی افزود‌: دولت حدود ۵۰ تا ۷۰ بانک اطلاعاتی در اختیار دارد و به راحتی می تواند این شاخص ها را شناسایی کند و اگر موارد استثنایی هم وجود داشته باشد که نیازی به دریافت یارانه دارد، دولت می تواند این موضوع را هم ساماندهی کند.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا